سوت قطار دیپلماسی «روحانی» در ایستگاه زمستانی همزاد «بیلدربرگ»

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس،‌ انتشار خبر حضور حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در مجمع اقتصادی داووس سوئیس بار دیگر نام این اجلاس را در بین رسانه‌های ایرانی مطرح کرده است.

اجلاسی که سالانه با حضور رهبران سیاسی و نخبگان دنیای اقتصاد و تجارت در روستای داووس در کشور سوئیس برگزار می‌شود و از همین‌رو نام آن به نام اجلاس محل برگزاری مشهور شده است.

این بار دعوت از رئیس جمهوری اسلامی ایران به گفته رسانه‌های خارجی با حضور دبیر اجرایی این مجمع در تهران و تقدیم شدن دعوتنامه رسمی به روحانی صورت گرفته است.

*راه "داووس" از "ژنو 2"  می‌گذرد

نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که پیش از اجلاس داووس کنفرانس ژنو 2 در شهر مونترو برگزار می‌شود و این دو منطقه  تنها کمتر از 300کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند.

در همین رابطه و پیش از این مقامات آمریکایی بر این مسئله تأکید کرده بودند که حضور ایران در اجلاس ژنو 2 منوط به پذیرفتن شروط تصویب شده در اجلاس ژنو 1 است اما در نشست خبری روز گذشته ( 22 دی ماه)جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، کری بر ضرورت حضور و دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس ژنو 2 تأکید کرد که البته آن هم باز بر تاکید بر برخی پیش شرط ها بود.

شاید اجلاس ژنو 2 زمینه‌ای باشد برای حضور پر قدرت تر روحانی در اجلاس داووس و رایزنی با کشورهایی که منافع ایران در ارتباط با آن قرار دارد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : سه شنبه 24 دی 1392
پازل جدید قلعه‌نویی؛ جدایی پژمان و نکو + اردوی تیم ملی و کی‌روش=؟

به گزارش خبرگزاری فارس، لیگ فوتبال قطر درست در روزهایی به پایان می‌رسد که قرار است اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی 2014 آغاز شود.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال استقلال روز گذشته در گفت و گوی پس از تمرین این تیم در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند جدایی بازیکنان ملی‌پوش تیمش از جمله جواد نکونام و پژمان منتظری و حضور آنها در تیم‌های قطری به دلیل حضور در اردوی تیم ملی به خاطر جام جهانی است؛ یادآور شد: مدتی است که دو سه سؤال در ذهن من وجود دارد. چرا فقط روی بازیکنان استقلال دست می‌گذارند با توجه به اینکه ما چند هفته‌ای نیز از صدر جدول فاصله داشتیم باید تحقیق کنیم تا از پایان لیگ قطر اطلاع پیدا کنیم. باید ببینیم آیا لیگ قطر قبل از 20 فروردین به پایان می‌رسد یا نه چراکه ما موقع شروع اردوها در لیگ قهرمانان بازی داریم. پرسپولیس تیم بسیار خوب و پر مهره‌ای است چرا هیچ‌کس روی بازیکنان آنها دست نمی‌گذارد؟ بحث مشکوک بودن وجود ندارد بلکه سوال‌هایی در ذهن ما شکل گرفته است. تمامی بازیکنان هم راهی قطر می‌شوند به هر حال اردوی تیم ملی از 20 فروردین شروع می‌شود و باید دید این تیم‌ها درگیر بازی‌های آسیایی هستند یا خیر. مردم همه‌چیز را به خوبی متوجه می‌شوند و آنها از ما جلوتر هستند. مردم می‌دانند به عنوان سرباز تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : دو شنبه 23 دی 1392
جزئیات وام ۵۰ میلیونی مسکن برای زوج‌ها/روش اقساط ساده ۹ میلیون تومان ارزان‌تر از پلکانی

نادر قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که شرایط دریافت تسهیلات 50 میلیون تومانی خرید مسکن توسط زوج‌هایی که یکی از آنها شاغل نیستند و فیش حقوقی ندارند، چگونه است، گفت: اینکه یکی از زوج های جوان شاغل و یا شاغل نباشند و فیش حقوقی نداشته باشند، ملاک نیست.

وی ادامه داد: درآمد این روج‌های جوان متقاضی وام 50 میلیونی باید به گونه‌ای باشد که برای بانک مسکن مسجل شود که این افراد می‌توانند اقساط خود را پرداخت کنند، چون که اقساط این وام 50 میلیونی تا حدودی بالاست و اگر به بانک مسکن مسجل نشود که اقساط وام پرداخت نخواهد شد، معوقات و مطالبات بانک افزایش می‌یابد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: این زوج‌های جوان باید درآمدی که به بانک برای دریافت تسهیلات اعلام می‌کنند، به گونه‌ای باشد که اگر هر دو هم شاغل نباشند و تنها یکی از آنها شاغل باشند، از بازپرداخت اقساط مطمئن کند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : دو شنبه 23 دی 1392
قصد تشکیل حزب ندارم/ سبد کالای دولت اقتصاد صدقه‌ای است/ ناطق نوری به سیاست بازگردد/ تبدیل خط فتنه به

محمد جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در گفت وگوی تفصیلی با خبرنگاران حوزه احزاب خبرگزاری فارس که مشروح آن متعاقبا منتشر خواهد شد، درباره مسائل مختلفی اظهار نظر کرد.

لاریجانی در ابتدای این گفت‌و‌گو ضمن انتقاد از نطق اخیر علی مطهری درباره سران فتنه اظهار داشت: متاسفانه برخی دوستان می‌گویند قوه قضائیه چرا فتنه را حل نمی‌کند، این بهترین گواه بر ساده انگاری سیاسی است چراکه فتنه را امت و ملت با رهبری شجاع نظام حل کرده اند.

* قوه قضائیه به جرائم امنیتی فتنه 88 رسیدگی کرده است

لاریجانی ادامه داد: قوه قضائیه به جرائم امنیتی و تشویق به آشوب و خسارات جانی و مالی ناشی از کسانی که در فتنه فعال بوده‌اند رسیدگی کرده و می‌کند. این را نمی‌گویند حل فتنه! این احقاق حقوق ملت و پاسداری از قانون و نظام اسلامی است.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: آنان که در اجرای قانون بوی استبداد به مشامشان می‌رسد باید بدانند که اگر فتنه سال 88 موفق می‌شد، یک دیکتاتوری سکولار و وابسته جایگزین نظام جمهوری اسلامی می‌شد، سینه‌چاکان دموکراسی و دشمنان استبداد باید در صف مقدم مقابله با آن فتنه می‌بودند اما ظاهرا شامه دوستان دچار سرماخوردگی است.

*نقل قول رئیس هیئت پارلمانی اروپا از من درباره آغاز روند قضایی موسوی و کروبی دقیق نبود

وی درباره اظهارات اخیر رئیس هیئت پارلمانی اروپا که به نقل از لاریجانی گفته بود «روند قضایی موسوی و کروبی به زودی آغاز می‌شود» توضیح داد: نقل قول ایشان دقیق نبود، آن چیزی که ما صحبت کردیم این بود که چرا غرب پرونده کسانی که در فتنه بودند را این همه دنبال می‌کند. پیگیری مسائل افرادی که در فتنه بودند نشان می‌دهد غرب امیدی به زنده شدن شبیه آن با فرم دیگری در آینده دارد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : دو شنبه 23 دی 1392
عناوین روزنامه های ورزشی 92/10/22

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : یک شنبه 22 دی 1392