جامعه مدرسین تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان «نیم قرن حضور» که به منظور پاسداشت 50 سال تلاش علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تکریم نیم قرن تلاش مخلصانه این نهاد حوزوی مبارک، افزودند: جامعه مدرسین تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است که در سال‌های دشوار مبارزه با رژیم طاغوت، صدای رسا و سخن شجاعانه حوزه قم را بی‌مهابا به گوش همه رسانید و تهدید و فشار و زندان و تبعید نیز نتوانست علمای مجاهد این تشکل روحانی را مردد و به عقب‌نشینی وادار سازد.

متن پیام رهبر معظم انقلاب که صبح امروز (پنجشنبه) از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در این همایش در شهر قم قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

بزرگداشت «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» اقدام شایسته‌ای است در تکریم نیم قرن تلاش مخلصانه این نهاد حوزوی مبارک و متشکل از علمای فرزانه و بصیر؛ نهادی که در یکی از سخت‌ترین دوران‌های عمر این حوزه عظیم‌الشأن، بر اثر احساس نیازی مبرم، پایه‌گذاری شد و در شرایط گوناگون، چه در دوران مرارتبار اختناق و چه در دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی، مجاهدت مقدس و دشوار خود را استمرار بخشید.

جامعه مدرسین تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است.

در سال‌های دشوار مبارزه با رژیم طاغوت، صدای رسا و سخن شجاعانه حوزه قم را بی‌مهابا به گوش همه رسانید و تهدید و فشار و زندان و تبعید، نتوانست علمای مجاهد این تشکل روحانی را که با امضای صریح خود بیانه‌های روشنگر این نهاد مقدس را اعتبار می‌بخشیدند، مردد و به عقب‌نشینی وادار سازد. پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی نیز حضور اعضای این جامعه در بسیاری از عرصه‌های سیاسی و جهادی و علمی و تحقیقی، نقش برجسته حوزه علمیه را در این عرصه‌ها نمایان ساخت و چهره‌های برجسته‌ای از این مجموعه با برکت، در جایگاه والای مرجعیت و دیگر مسئولیت‌های بزرگ روحانی و سیاسی درخشیدند و بخش عظیمی از ملت ایران، سخن آنان را در امر دین و سیاست همچون حجت شرعی و معتمَد سیاسی، با جان و دل پذیرفتند.

اکنون این مجموعه امین، با نیم قرن تجربه سیاسی و انقلابی، با نیازهای تازه و عرصه‌های نوین روبرو است.

روحیه تلاش و ابتکار و اقدام شجاعانه در همه عرصه‌ها، همراه با اخلاص و صفایی که همواره در آن آشکار بوده است، خواهد توانست گام‌های این رهرو پنجاه ساله را باز هم استوارتر سازد.

امروز نیروهای جوان و فاضل که ثمرات شجره طیبه حوزه علمیه‌اند، چشم به افق‌های دور دست دوخته‌اند. هدف‌ها دست‌یافتنی و همّت‌ها بس بلند و استوار است.

فرصت و امید، سرمایه‌های خدادادی است که جهاد دشوار ملت ایران، لیاقت دریافت آن از فیض الهی را به این ملت بزرگ عطا کرده است. هنر بزرگِ بزرگان و پیشکسوتان حوزه و از جمله، نهادِ کهن و ریشه‌دار جامعه مدرسین، در آن است که از این سرمایه گرانقدر، بیشترین بهره‌مندی را نصیب جریان دینی و انقلابی در این مهین خدایی کند. و با داشته‌های امروز، فردایی روشن‌تر را تدارک ببینند و سخن و وعده الهی را تحقق بخشند که فرمود: أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء، تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا...

والسلام علیکم و رحمه‌الله


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : جمعه 27 بهمن 1391
حذف کشتی از المپیک اشتباه بزرگ است

نادر ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره حذف کشتی از مسابقات المپیک اظهار داشت: حذف کشتی از المپیک یک اشتباه بزرگ و غیرقابل جبران خواهد بود.

وی ادامه داد: وقتی خبر حذف کشتی از مسابقات المپیک را شنیدم، شوکه شده و نفهمیدم که چرا بعضی‌ها دوست دارند که کشتی در المپیک نباشد.

مربی مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشورمان خاطرنشان کرد: نمی‌دانم که حذف کشتی از طرف چه کسانی مطرح و پیشنهاد شده است، اما مسئولان ما هر طوری که شده باید جلوی این اقدام را بگیرند.

ناظری تصریح کرد: بیشتر مدال‌های ورزش ایران در المپیک اختصاص به رشته کشتی دارد که این اقدام می‌تواند برای ورزش کشور گران تمام شود.

وی عنوان کرد: کشورهایی همچون ایران، روسیه، آمریکا، کوبا، ترکیه و .... با توجه به علاقه و کسب مدال در این ورزش باید با رایزنی خود تلاش کنند، جلوی حذف کشتی از المپیک را بگیرند.

مربی کشتی مازندرانی یادآور شد: مسابقات جام جهانی 2013 تهران بهترین بهانه است که با هم‌اندیشی و همفکری فیلا و حضور 10 کشور برتر دنیا، جلوی این اقدام گرفته شود.

ناظری در پایان با اشاره به عضویت بیش از 150 کشور در فیلا بیان داشت: کشورهای عضو و همچنین رسانه‌های گروهی و جمعی و کارشناسان کشتی با نظرات و تحلیل‌های خود می‌توانند، مانع حذف کشتی از المپیک شوند.


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : جمعه 27 بهمن 1391
حماسه حضور مردمی که «تا آخر ایستاده‌اند»

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، راهپیمایی عظیم 22 بهمن همزمان با سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب ‌اسلامی ایران از ساعت 9 صبح امروز یکشنبه در تهران و همزمان در 930 بخش، شهر و شهرستان و 4000 روستای کشور ‌آغاز شد.

شهر آماده ثبت شکوه پیمان ملت در فجر 34

از روزهای گذشته همزمان با دعوت همه گروه‌ها، شخصیت ها و تشکل های فعال در عرصه های گوناگون، دستگاه‌های مختلف نیز تمهیدات لازم را برای آراسته و آماده سازی مسیرهای راهپیمایی عظیم 22 بهمن در تهران بزرگ اندیشیده و از صبح امروز همه چیز برای ثبت یک حماسه دیگر آماده بود.

بیش از 220 خبرنگار خارجی و 1600 خبرنگار داخلی- عکاس و عوامل تصویر برداری و خبری (در تهران ) و بیش از 2000 خبرنگار،عکاس و تصویربردار در تمامی استانهای کشور و اکثرشبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله 300 گروه خبری  و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام استانهای کشوردر مسیرهای راهپیمایی ، مراسم 22 بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری ـ تصویری  دادند.

همچنین بسیاری از شبکه های تلویزیونی کشورهای دیگر از جمله شبکه تلویزیونی المنار-الاخبار-روس الیوم – شین هوا چین -فوجی و آساهی ژاپن- شبکهzdf (زد دی اف )آلمان-(سی بی اس )   cbs  و آسوشیتد پرس AP  نیز آمادگی پوشش خبری برنامه را داشته اند و با استقرار در میدان آزادی ، اطلاع رسانی کردند.

استقرار سیستم صوتی بیش از 13 کیلومتردر مسیرهای راهپیمایی ومیدان آزادی و ارائه خدمات صوت  به صورت ثابت و سیار در تهران و ارائه بیش از 180 کیلومتر خدمات سیستم صوتی در مراکز استانها که به عنوان بزرگترین سیستم صوتی  مراسم های ملی در کشورهای جهان شناخته شده است .

ایستگاه موسیقی اقوام ایرانی در مسیر راهپیمایی

به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن ماه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سازمان میراث فرهنگی ویژه برنامه هایی از قبیل:  ایستگاه موسیقی اقوام ایرانی، اجرای نمایش‌های آیینی، غرفه پذیرایی از راهپیمایان، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و غرفه جاذبه‌های گردشگری ایران را در مسیر راهپیمایی اجرا کرد.

بر اساس این خبر با مشارکت شبکه 2 صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ویژه برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی از این شبکه به صورت مستقیم پخش شد.

همچنین برگزاری ایستگاه بزرگ ایران سرزمین شکوه و زیبایی‌ از سوی سازمان میراث فرهنگی ، یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های این سازمان است که در این ایستگاه مهمترین برنامه‌های فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور  ارائه شد.

بر اساس این گزارش در ایستگاه نقاشی، کودکان نمادهای انقلاب اسلامی و دهه فجر را به تصویر ‌کشیدند و به تعدادی از آنها جوایزی از سوی سازمان میراث فرهنگی اهدا شد.

همچنین اقلام فرهنگی با همکاری مشترک سازمان میراث فرهنگی و شبکه 2 سیما، شامل کتاب موزه‌ها و فلش کارت‌هایی با موضوع سخنان مقام معظم رهبری نیز از سوی این سازمان، در بین راهپیمایان توزیع شد.

حضور 20 اندیشمند اروپایی و آمریکایی در غرفه پلاکاردنویسی بسیج دانشجویی

در غرفه پلاکاردنویسی قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی مردم  با استفاده از امکانات موجود در غرفه بر روی پلاکاردهای موجود متونی را نوشتند و به این وسیله پیام خود را به صورتی رساتر منتقل کردند و صدای خود را به وسیله رسانه‌های جمعی به گوش جهانیان رسانند.

همچنین در این غرفه که با شعار «ای خون‌بهای شهیدان، پاس می‌دارمت زجان» برگزار شده برنامه حضور اندیشمندان اروپایی و امریکایی منتقد جهان غرب برگزار خواهد شد. حدود 20 تن از اندیشمندان بین المللی منتقد جهان غرب در این غرفه حضور پیدا  کردند و به سخنرانی و گفت‌وگو با مردم  پرداختند.

براساس این گزارش، در این غرفه فهرستی از شعارهای جدید مناسب برای وضعیت کنونی ایران و جهان که توسط قرارگاه شهید باقری برای این راهپیمایی با درخواست از شعرای انقلابی  سروده شده به همراه بعضی محتواهای فرهنگی دیگر در اختیار مردم انقلابی حاضر در این راهپیمایی قرار  گرفت.

همچنین مسابقه فراخوان مستندات مردمی از راهپیمایی 22 بهمن ماه توسط این قرارگاه برگزار شده است و مردم انقلابی می‌توانند فیلم‌های کوتاه و عکس‌های خود از این راهپیمایی شکوهمند را به نشانی Setad@q-b.ir ارسال کنند. آثار برگزیده در اختیار رسانه‌های جمعی قرار خواهد گرفت تا بازتاب مناسبی از این واقعه عظیم مردمی در رسانه‌های داخلی و خارجی صورت پذیرد.

توزیع تمثال شهدای هسته‌ای در مسیرهای راهپیمایی 22بهمن

تمثال شهید مصطفی احمدی‌روشن، مسعود علی‌محمدی، رضا قشقایی و مجید شهریاری در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن از جمله اقداماتی است که به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت.

پلاکارد‌های «تا آخر ایستاده‌ایم» در دست راهپیمایان

پس از گذشت دقایقی از آغاز راهپیمایی موج خروشان مردم خیابان‌های اطراف میدان آزادی را پرکرد، مردم با پرچم‌های «تا آخر ایستاده‌ایم در دست حمایت خود از نظام جمهوری اسلامی ایران را فریاد می‌زنند.

سی و چهارمین بهار انقلاب اسلامی که با حضور میلیونی مردم از ساعتی قبل در خیابان‌های تهران آغاز شده است با صحنه‌های بی‌نظیری از ولایت‌مداری مردم همراه بود.

برخی از راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته شده بود «من انقلابی‌ام» حمایت قاطع خود را از سخنان اخیر مقام معظم رهبری که به دولت آمریکا فرمودند من دیپلمات نیستم یک انقلابی‌ام نشان دادند.

مردم با توجه به وقایع اخیر یکشنبه مجلس و رفتارهای برخی مسئولان شعار «دشمن ملت ما تفرقه و نفاق است» اعتراض خود را به رفتار برخی از مسئولان ابراز داشتند.

در طول مسیر راهپیمایی امروز برنامه‌های متنوعی برای اقشار مختلف اعم از پیرو جوان، زن و مرد در نظر گرفته شده است.

حوالی خیابان فلسطین دو جوان با اجرای حرکات نمایشی توسط توپ فوتبال و روپایی زدن در حال اجرای نمایش برای راهپیمایان تهرانی هستند.

آغاز مراسم رسمی، شگفتی خبرنگاران خارجی

مراسم رسمی یوم الله 22 بهمن در میدان آزادی راس ساعت 10 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از قاریان ممتاز بین المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و مردم بصیر و همیشه در صحنه و مسئولیت لشکری و کشوری و تعدادی از سفرا و کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و میهمانان خارجی و علما و شخصیتهای فرهیخته فرهنگی،سیاسی، کشورهای اسلامی در تهران آغاز شد.

خبرنگاران خارجی مستقر در مسیر راهپیمایی در تهران و در میدان آزادی از حضور چشمگیر مردم علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی، شگفت‌زده شدند.

استقرار 30 چادر سالمندان و 820 امدادگر در طول مسیر راهپیمایی

جمعیت هلال احمر استان تهران در روز 22 بهمن‌ماه پوشش عملیاتی تمامی مسیرهای راهپیمایی را برعهده داشت.

در یوم الله 22 بهمن‌ماه امسال 30 پایگاه هلال احمر و 820 امدادگر و نجات گر از سوی این نهاد در مسیرهای ولیعصر تا آزادی، صادقیه تا آزادی و میدان فتح تا میدان آزادی مستقر بودند.

همچنین در مسیر راهپیمایان 30 چادر مخصوص سالمندان مستقر شده است تا سالمندانی که در راهپیمایی حضور داشتند و پس از طی مسافتی خسته شده‌اند، در این چادرها اسکان یابند.

براساس این گزارش، 35 دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه موتور آمبولانس نیز در مسیر راهپیمایی در معابر مستقر شدند.

اورژانس تهران همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای خدمت رسانی به راهپیمایان 22 بهمن سال 91، 45 دستگاه آمبولانس مستقر کرد.

همچنین با توجه به مشکل بودن امکان تردد خودرو در مسیر خیابان آزادی، 6 دستگاه موتورلانس نیز در این مسیر مستقر می‌شود تا در صورت لزوم به سرعت برای ارائه خدمات اورژانسی به مجروحان احتمالی خدمت رسانی شود.

براساس این گزارش، 4 دستگاه خودروی فرماندهی عملیات فوریت‌های پزشکی نیز در این مسیر با تجهیز به 500 بسته عملیات بحران برای استفاده در هر گونه حوادث احتمالی بکارگیری ‌شوند. آمبولانس هوایی اورژانس نیز برای موارد لازم به حالت آماده باش بود.

همچنین، تمام آمبولانس‌های مسیر راهپیمایان با حضور 140 نیروی اورژانس از ساعت 5 صبح آ‌ماده باش بودند و اتوبوس آ‌مبولانس‌ها که درمانگاه‌های سیار اورژانس هستند نیز از ساعت یک بامداد به حالت آ‌ماده باش و فعال بودند.

براساس این گزارش، 20 نفر نیز مسئولیت برقراری ارتباط بین مأموران اورژانس را در عملیات‌های امروز به عهده داشتند، عمده خدماتی که پیش بینی می‌شد ارائه شود مانند سنوات گذشته برای حوادث ترافیکی، مسمومیت و خدمات رسانی به بیماران قلبی، ریوی و افراد مبتلا به فشار خون بود.

همچنین با هماهنگی با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور 5 بیمارستان فیروزگر، امام خمینی(ره) حضرت رسول(ص)، شهدای تجریش و بیمارستان 7 تیر نیز آماده باش بودند تا و بیماران و مجروحان احتمالی به این بیمارستان‌ها ارجاع  ‌شوند.

پرچم 1500 متری ایران بر سر راهپیمایان تهران

راهپیمایان تهرانی همزمان با راهپیمایی با شکوه و پرشور 22 بهمن پرچم 1500 متری ایران را از حوالی میدان انقلاب به سمت میدان آزادی بر بالای سر خود گرفته و به این ترتیب سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

در طول مسیر راهپیمایی امروز تهران صندوق‌هایی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جمع‌آوری کمک به زلزله‌زدگان نقاط مختلف کشور و همچنین کمک به نیازمندان در آستانه سال جدید در نظر گرفته شد تا تهرانی‌ها کمک‌های خود را از طریق این صندوق‌ها به مستمندان برسانند.

چشم‌نوازی ماکت ماهواره سیمرغ در میدان انقلاب تهران

نمایش دستاوردهای علمی کشور در راهپیمایی امروز تهران حس غرور بسیاری از هموطنان را برانگیخت.

نصب ماکت ماهواره بر فراز گنبد مسجد در میدان انقلاب تهران چشم نوازی می‌کرد.

یکی از راهپیمایان تهرانی در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: با وجود تمام تحریم‌ها توانستیم به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم که همه جمع این دستاوردهای در سایه سار انقلاب بوده است. اگر ما انقلاب نمی‌کردیم اکنون هم مانند دوران طاغوت وابسته به غربی‌ها بودیم و هیچ گاه نمی‌توانستیم دستاوردهایی همچون ماهواره سیمرغ داشته باشیم.

در این راهپیمایی حضور دانشجویان و حوزویان از نکات قابل توجه بود؛ دانشجویان و حوزویان همراه با سایر اقشار مختلف مردم با حضور در این راهپیمایی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی و شهیدان با مقام معظم رهبری نیز تجدید بیعت کردند.

اجرای کنسرت سمفونی انقلاب در مسیر راهپیمایی شهروندان تهرانی

کنسرت بزرگ سمفونی انقلاب، امروز همزمان با راهپیمایی 22 بهمن در ضلع شمالی میدان انقلاب اسلامی اجرا شد.

براساس این گزارش این کنسرت با تلاش پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

سقوط چتربازان نیروهای مسلح، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی، اجرای سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفری جوانان دانش‌آموز و قرائت قطعنامه سراسری 22 بهمن 91 از دیگر برنامه‌های این روز بود.

نمایش پیشرفت‌های رباتیک ایران در راهپیمایی امروز تهرانی

در حاشیه این راهپیمایی بنرهایی از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه رباتیک به نمایش عموم گذاشته شد. در این بنرها ضمن اشاره به دستاوردهای ایران در عرصه رباتیک به معرفی بخشی از این دستاوردها پرداخته شده است. همچنین پخش پلاکاردهایی در خصوص شهدای هسته‌ای از جمله اقدامات انجام شده در راهپیمایی امروز است.

تأکید راهپیمایان تهرانی بر وحدت و انسجام مسئولین کشور

تعدادی از راهپیمایان تهرانی با سر دادن شعار وحدت وحدت، فوری فوری خواستار اتحاد و انسجام هر چه بیشتر مسئولان کشور شدند.

یکی از راهپیمایان تهرانی نیز دست‌نوشته‌ای را حمل می‌کرد که روی آن نوشته شده بود هشدار به مسئولان، اکنون نیازمند وحدتیم.

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع ثبت بهترین خاطره در مسیر راهپیمایی 22 بهمن

شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر همزمان با یوم الله 22 بهمن برنامه‌های متنوع برگزار کرد، بازدید از موزه عبرت، موزه زندانیان سیاسی دوران انقلاب با حضور زندانیان سیاسی دوران ستمشاهی از جمله این برنامه‌هاست.

بر اساس این گزارش، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع ثبت بهترین خاطره در راهپیمایان از دیگر برنامه‌های یوم الله 22 بهمن است و از بهترین عکس گرفته شده در راهپیمایی 22 بهمن از حضور پرشور شهروندان تقدیر شود.

برپایی ایستگاه فرهنگی ویژه کودک و نوجوان در مسیر راهپیمایی 22 بهمن، توزیع انواع اقلام فرهنگی شامل نرم افزار سرودهای انقلابی و یادنامه انقلاب میان کودکان و نوجوانان و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کودک و انقلاب در ایستگاه از جمله برنامه‌های دیگر است.

مجریان برنامه‌های کودک در میان راهپیمایان/برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در مسیر راهپیمایی تهران

شبکه‌های رادیویی ایران، جوان، تهران، قرآن و فصلی (بهمن)، با حضور در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن، حماسه حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی را پوشش دادند.

رادیو ایران با ویژه برنامه (طلوع) از ساعت 9صبح تا ساعت 13 عصر برنامه‌های ویژه خود را روی آنتن ‌برد. همچنین، همکاران این شبکه رادیویی با برپایی غرفه در خیابان آزادی همراه گروه برنامه ساز ( سلام کوچولو ) به اجرای برنامه‌های زنده و شاد برای کودکان پرداختند.

براساس این گزارش، برنامه شبکه رادیویی جوان (درست مثل بهار) نیز از ساعت 9 صبح تا ساعت 13 توسط همکاران این شبکه  اجرا ‌شد. علاوه بر استودیوی پخش شبکه جوان استودیوهای سیار واقع در خیابان آزادی تقاطع خیابان بهبودی و خیابان آزادی، تقاطع خیابان نورافکن (روبروی استاد معین ) حماسه 22 بهمن امسال را پوشش دادند.

عمو پورنگ، خاله شادونه، اجراکنندگان برنامه فیتیله، عمو قناد، خاله نرگس و دیگر مجریان برنامه کودک به همراه شخصیت‌‌های عروسکی مشهور، به اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان شرکت کننده در راهپیمایی پرداختند.

برگزاری مسابقات مختلف در مسیر راهپیمایی

مسابقاتی مانند هدفگیری، پرتاب توپ، طناب زنی و همچنین مسابقات نقاشی و کاردستی در غرفه‌های مختلفی با تلاش شهرداری‌های محلات مختلف تهران در مسیر راهپیمایی برگزار شد.

اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور هم مسابقه عکاسی با عنوان « سی و چهارمین تجلی حضور» برگزار کرد.

علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند با استفاده از دوربین عکاسی یا گوشی همراه خود مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را به تصویر بکشند و برای اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.etghannews.ir مراجعه کنند.

 پایگاه سازمان فضایی ایران در خیابان آزادی

پایگاه سازمان فضایی ایران نیز بالنی به شکل موشک ماهواره بر امید به آسمان فرستاده و پلاکاردهایی مبنی بر توانمندی‌های فضایی متخصصان کشورمان درخیابان آزادی نصب کرده است.

مراکزی همچون اوقاف و امور خیریه، سازمان بسیج شهرداری، بانک سپه، مرکز بسیج وزارت امور خارجه، اتحادیه طلا و جواهرفروشان تهران، آب و فاضلاب منطقه 3 ، حوزه مقاومت بسیج 303 حضرت امیرالمؤمنین (ع) و اتحادیه تشکلهای قرآنی کشور و تعداد دیگری از ادارات و نهادها در مسیر انقلاب تا آزادی با برپایی غرفه‌های مختلف به ارایه خدمات متنوع از جمله ارایه اقلام فرهنگی و توزیع پلاکاردها در میان راهپیمایان پرداختند.

شرکت نسل اول و چهارم انقلاب دست در دست یکدیگر در راهپیمایی 22 بهمن

نکته قابل توجه در این تجمع حضور نسل‌های اول و چهارم انقلاب دوشادوش یکدیگر است. نسل‌‌های سوم و چهارمی‌های انقلاب همانند نسل اولی‌ها ضمن تأکید بر حفظ دستاوردهای انقلاب از گرامی‌داشت آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی سخن می‌گویند.

در همین باره خبرنگار فارس، به گفت‌وگو با یکی از این نسل‌ اولی‌ها پرداخت وی که ایرج حسینی نام داشت در ابتدای گفت‌وگو خاطراتی از روزهای انقلاب و مبارزات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی گفت.

وی همچنین بر فرهنگی بودن انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: مردم برای اقامه دین و ارزش‌های اسلامی به صحنه آمدند همان ارزش‌ها و اعتقادات نیز موتور محرک ملت بود.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود به بیان بخشی از دغدغه‌هایش از جامعه امروز ایران پرداخت و اظهار داشت: ما امروز با تمامی سختی‌های موجود همچنان بر سر آرمان‌های انقلاب، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستیم؛ البته باید بگویم که امروز برخی از مشکلات وجود دارد اما در اصل انقلاب و ولایت فقیه با کسی تعارف و شوخی نداریم.

همچنین خبرنگار فارس به سراغ یک نسل سومی‌ انقلاب رفت که خود را مهدی حامدی معرفی کرد و در ابتدای گفتگویش گفت: امروز سی و اندی سال از انقلابی می‌گذرد که ما در پیروزی آن نقشی نداشتیم اما اعتقاد ما به آرمان‌های انقلاب باعث حضور همیشگی ما در صحنه‌ها است.

وی با بیان اینکه حضور امروز نسل سوم و چهارمی‌ها تجدید بیعتی با آرمان‌های انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر آن امام خمینی (ره) است، خاطرنشان کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب که فقط باید یاد و خاطره آن روزها را گرامی بدارد، حس انقلاب را در تبعیت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری می‌داند.

وی به بیان بخشی از دغدغه نسل‌های سوم و چهارم انقلاب پرداخت و خواستار توجه بیشتر مسئولان به نسل نوجوان و جوان ایرانی شد و بر این نکته تأکید کرد که دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی راه شهدای جهاد علمی را ادامه خواهند داد تا موفقیت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف ادامه یابد.

برپایی غرفه بیداری اسلامی و تأکید راهپیمایان بر گرامیداشت این حرکت اسلامی

برپایی غرفه‌ای در حمایت از بیداری اسلامی از جمله موارد قابل توجه در راهپیمایی امروز بود.

این غرفه در حد واسط چهارراه ولیعصر و خیابان وصال برپا شد که ضمن پرداختن به بیداری اسلامی بخشی از اتفاقات رخ داده در این کشورها به دید عموم گذاشته شده بود.

همچنین معرفی کشورهای اسلامی عربی از جمله دیگر اقدامات غرفه یاد شده بود.

جانبازان هشت سال دفاع مقدس نگین راهپیمایان تهرانی

راهپیمایان تهرانی تصاویر مقام معظم رهبری، امام خمینی (ره) و شهدای جهاد علمی را در دست دارند. تاکید بر حق هسته‌ای کشورمان، هئیت مجدد با آرمانهای امام راحل تاکید بر محاکمه سران فتنه و ... از جمله مطالبات راهپیمایان تهرانی است.

همچنین جانبازان هشت سال دفاع مقدس نیز همراه با سایر اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی حضور پیدا کرده و بر لزوم بیعت با مقام معظم رهبری تأکید دارند .

آتش و شعار ایرانیان در خیابان‌های تهران بر دامن آمریکا و اسرائیل

راهپیمایان در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب ضمن حضور گسترده در این راهپیمایی در مسیرهای مختلف راهپیمایی و به ویژه خیابان‌های منتهی به میدان آزادی پرچم‌ها و آدمک‌های نمادین آمریکا و اسرائیل را به عنوان نماد استکبار جهانی به آتش کشیدند.

راهپیمایان همچنین ضمن آتش زدن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند و با این اقدام خود ضمن حمایت قاطع از ولایت مطلقه فقیه ایستادگی خود را بر آرمان‌های انقلاب اسلامی مبنی بر ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومان نشان دادند.

حضور ورزشکاران همراه با سایر اقشار ملت در راهپیمایی تهران

تعدادی از ورزشکاران رشته‌های مختلف امروز همگام با سایر اقشار ملت در راهپیمایی 22 بهمن تهران شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، ورزشکاران رشته‌های مختلف از جمله تکواندو، کاراته، جودو، کیک بوکسینگ، دوچرخه سواری، اسکیت سواری و سایر رشته‌های ورزشی با لباس‌های متحد الشکل در راهپیمایی امروز حضور یافتند.

ورزشکاران نیز مانند سایر اقشار ملت با سردادن شعار و در دست گرفتن پلاکاردهای مختلف حمایت خود را از انقلاب و آرمان‌های آن اعلام کردند.

تأکید راهپیمایان تهرانی بر بی‌اثر بودن تحریم‌های اقتصادی دشمن

راهپیمایان امروز تهران با سر دادن شعارهای مختلف، خشم و انزجار خود را از قدرت‌های استکباری اعلام کردند.

براساس این گزارش، تهرانی‌ها با سر دادن شعار و حمل پلاکارد و دست‌نوشته‌های مختلف تأکید کردند که تحریم‌های دشمن هیچ اثری بر ملت ایران نخواهد داشت بلکه آنان را منسجم‌تر از گذشته می‌کند.

تهرانی‌ها با سر دادن شعارهایی همچون بر ملت مسلمان تحریم اثر ندارد، ما تا آخر ایستاده‌ایم و برخی شعارهای دیگر اعلام کردند که در جنگ اقتصادی هم تا آخرین لحظه مقابل دشمن می‌ایستیم. همچنین تهرانی‌ها پلاکارد‌های مختلفی داشتند که حاوی مضامینی در مورد ایستادگی در برابر تحریم های اقتصادی دشمن بود.

فرود چوب راهپیمایان تهرانی بر سر اوباما و نتانیاهو

 

راهپیمایان آدمک‌های نتانیاهو و اوباما را در دست داشتند و با سر دادن شعارهایی خطاب به این آدمک‌ها انزجار خود را از سیاستهای ددمنشانه امریکا واسرائیل نشان دادند.در بخشی از این تجمع راهپیمایان با چوب به سر این آدمک‌ها می زدند.

تاکید راهپیمایان تهرانی؛ «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست»

در حاشیه راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ماه راهپیمایان تهرانی شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست سر دادند همچنین راهپیمایان تصاویر شهدای جهاد علمی را در دست داشته و یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند.

همچنین راهپیمایان تهرانی دست نوشته‌هایی نیز با مضمون تاکید بر لزوم به رسمیت شناختن حق صلح آمیز هسته‌ای ایران در دست داشته و بر لزوم حفظ حقوق هسته‌ای خود تاکید داشتند.

روایتی از حضور مسئولان همراه با مردم

سخنرانی مراسم 22 بهمن امسال نیز محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران بود . رئیس جمهور و جمعی از مسئولان همگام با مردم در راهپیمایی حضور یافتند و به گفت‌وگو با خبرنگاران پرداختند.

محمود احمدی‌نژاد در محل میدان آزادی به جمع خیل راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن پیوست.در هنگام حضور رئیس جمهور در جمع راهپیمایان تعدادی از وزراء و اعضای هیئت دولت نیز احمدی‌نژاد را همراهی می‌کردند.رئیس جمهور دقایقی پس از همراهی راهپیمایان مسیر راهپیمایی را به سمت محل سخنرانی یوم‌الله 22 بهمن ترک کرد.

احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران: انقلاب متعلق به یک هویت است

احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در راهپیمایی 22 بهمن و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اینکه نظر شما در مورد حضور بی‌سابقه مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن با وجود مشکلات اقتصادی گفت: به نظرم مقایسه اراده مردم با مشکلات اقتصادی و همچنین حضور آنها در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن کاملاً اشتباه است.

وی افزود: این مسئله یک بی‌انصافی نسبت به ملت است، هیچگاه ما چنین موضوعی را نداشتیم که آقا حالا که مشکلات وجود دارد شما در راهپیمایی روز  22 بهمن شرکت می‌کنید یا خیر.

رئیس‌جمهور ادامه داد: این سؤال به چه معنا است، هرکس در زندگی مشکلاتی دارد آیا زندگی نمی‌کند، به فکر پیشرفت و عظمت نیست، از حقوق خود دفاع نمی‌کند. انقلاب متعلق به ملت است، یک عظمت است، یک تاریخ است، یک آینده است، هویت است، یک موجودیت است، یک روح بلند الهی است. انقلاب و کشور مال ملت است و انقلاب مال خودشان است، همه چیز مال خودشان است.

احمدی‌نژاد گفت: شما مطمئن باشید هر سال این راهپیمایی باشکوه‌تر از سال قبل است چراکه ملت ایران هر سال بزرگتر و عزیز‌تر می‌باشد. امسال هم همینگونه خواهد شد.

وی افزود: می‌بینید که این حضور یک اقیانوس بیکران و بی‌‌تلاطم است و همه هستند، اقشار گوناگون و سلیقه‌های گوناگون و همه مردم حضور دارند، زیبایی‌های یک ملت خود را نشان داده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ان‌‌شاء‌الله این موج آثار خود را در جهت اصلاح، توحید، معنویت، ایمان و یگانه‌پرستی اثر خود را تا دورترین نقاط عالم خواهد گذاشت و در راستای عظمت و عزت ملت خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه : پیام حضور مردم این است که پیوند مردم با ولایت همیشگی است

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه  نیز با حضور در جمع راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن با اعلام این مطلب افزود: امسال حرکت عظیم و گسترده مردم را به نظاره‌ نشسته‌ایم و این حضور در سال جاری که تحریم‌های آمریکا و ایادی آن افزایش پیدا کرده یک پیام مهم دارد.

رئیس قوه قضائیه گفت: پیام خاص این حرکت پرخروش مردم این است که کشورهای غربی و سلطه‌گر بدانند که ما ایستاده‌ایم و هستیم و پیوند مردم با ولایت همیشگی است.

آملی لاریجانی خاطر نشان کرد: مردم با این حرکت عظیم خود موفق می‌شوند تا همه شرارت‌های مستکبران را پشت سر بگذارند و در مسیرقله‌های کمال حرکت کنند.

آیت‌الله مقتدایی در گفت‌وگو با فارس: تبعیت محض از رهبری خواسته مردم از مسئولان

آیت‌الله مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری و دادستان اسبق در راهپیمایی پرشور مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ با بیان اینکه مردم امروز به خاطر انقلاب خود یکدل و یکصدا تمام سنگفرش‌های خیابان را پر کرده‌اند اظهار داشت:‌ هر قدمی که این مردم برای خدا بر می‌دارند ثواب جهاد را دارد.

آیت‌الله مقتدایی تأکید کرد: این حضور میلیونی مردم در سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که تحریم‌ها تأثیری نداشته است.

وی در خصوص پیام مردم به مسئولان برای حفظ وحدت و آرامش کشور یادآور شد: مردم همان خواسته‌های رهبر معظم انقلاب را از مسئولان دارند و توقع دارند که مسئولان با تبعیت محض از مقام معظم رهبری ایشان را تنها نگذارند.

نیکزاد در گفت‌وگو با فارس: حضور مردم در راهپیمایی برهم زننده معادلات دشمن است

نیکزاد وزیر راه وشهرسازی در گفت‌وگوبا خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: مردم به لحاظ تعهد به امام شهدا و پیروی از مقام معظم رهبری در راستای نقشه بر آب کردن توطئه‌های دشمن حضور بی‌بدیل پر رنگ‌تر از گذشته در راهپیمایی داشتند و اقشار مختلف اعم از کارگر، دانشجو، کارمند و ... در راهپیمایی حضور دارند.

وی افزود: این حضور بر هم زننده معادلات دشمنان است و در استان‌ها نیز مردم بسیار حضور پر رنگی داشتند که این مسئله عشق و ارادت مردم به راه شهدا و خط رهبری را می‌رساند.

نیکزاد ادامه داد: اختلافات مسئولان نظام نیز ربطی به اصل نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد و مردم در برابر نظام یک پارچه هستند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اختلافات درون خانوادگی در راهپیمایی تاثیری ندارد ولی دشمنان آن را بر علیه نظام تحلیل می‌کنند و با دیدن جمعیت حاضر در راهپیمایی نیز جرات ندارند به حضور مردم اعتراف کنند.

وی گفت: البته ما نیازی به تعریف آنها نداریم زیرا امام خمینی (ره) فرمودند هرگاه دشمنان از شما تعریف کردند بدانید که در مسیر مستقیم سستی کرده‌اید.

آیت‌الله موحدی کرمانی در گفت‌وگو با فارس: متحد بودن مسئولین موجب دلگرمی مردم است

آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن بسیار باشکوه و خوب است و من این حضور را به خوبی می‌بینم.

وی اظهار داشت: مسئولین اگر اختلافات سلیقه‌ای داشته باشند و برخوردهای مقطعی داشته باشند اما همه یک هدف یک حفظ نظام و انقلاب است را دنبال می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مسئولین در تمام سال‌ها به دنبال هدف حفظ نظام و انقلاب و مخابره با توسعه‌های دشمنان بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همه مسئولین همراه هستند و هدف مشترک حفظ نظام را دنبال می‌کنند و اختلافات شخصی سلیقه‌ای اثری در این هدف نخواهد داشت.

موحدی کرمانی اضافه کرد: مسئولین هرچه متحدتر باشند مردم دلگرم‌تر می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: مسئولین باید سعی کنند که مردم را خوشحال کنند و مردم نیز از مسئولین نیز خواهان همدلی و همفکری هستند.

شریعتمداری: به عنوان یک شهروند پیگیر ائتلاف اصلاح‌طلبان هستم

محمد شریعتمداری وزیر اسبق بازرگانی در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات کشور ما انگیزه‌ای برای حضور مردم در صحنه است که این انگیزه در سایه وفاق و همدلی و ائتلاف بین گروه‌های سیاسی، فکری و اندیشه‌ای در جامعه بیشتر می‌شود و به همین دلیل پیگیر ائتلاف گروه اصلاح‌طلب هستم.

وی افزود: ائتلاف گروه‌های فکری همگون در جامعه حرکت رو به رشد انقلاب را بیشتر حفظ می‌کند.

شریعتمداری ادامه داد: به عنوان یک شهروند برای ائتلاف اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنم و خدا می‌داند که چقدر موفق شوم.

وی از گزینه‌هایی که برای حضور در این ائتلاف اعلام آمادگی کردند نامی نبرد و اظهار داشت:‌با بیشتر اصلاح‌طلبانی که دلشان در گروه عشق به نظام است مذاکره کردم تا با ائتلاف اصلاح‌طلبان در زمینه ایجاد وفاق و همدلی بیشتر در این جبهه فکری کار کنم.

روستا‌آزاد در گفت‌وگو با فارس:حضور مردم در راهپیمایی نشانگر استحکام ارتباط مردم و نظام است

رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: مردم با نحو گسترده‌ای در راهپیمایی شرکت کردند و به خصوص جامعه دانشگاهی حضور مؤثری دارد.

وی افزود: ملت ایران در سایه ولایت امر در راهپیمایی و پس از آن در انتخابات شرکت می‌کنند.

روستا آزاد ادامه داد: اگر اختلافی هم در نظام وجود داشته باشد مردم در سایه ولایت امر هستند و در اصل نظام خللی ایجاد نمی‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود:‌ مردم ما همیشه همراه هستند و این حضور نشان‌دهنده ولایت‌مداری مردم است.

حجت‌الاسلام پناهیان در گفت‌وگو با فارس: دشمنان باید به عمق حضور مردم نگاه کنند

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با تأکید براینکه حضور مردم عالی است، اظهار داشت: بیشتر از حضور کمی، حضور کیفی مهم است و دشمنان باید به عمق این حضور نگاه کنند و مأیوس شوند اما کور و کر هستند و انگیزه و ایمان مردم را نمی‌بینند.

وی تصریح کرد: رسانه‌های ما باید بیشتر در این زمینه فعالیت کنند تا کیفیت حضور مردم را به خوبی انعکاس دهند.

داودی در جمع خبرنگاران: مردم علیرغم تحریم‌ها حضور گسترده‌ای را از خود نشان داده‌اند

پرویز داودی معاون اول اسبق دولت محمود احمدی نژاد که در راهپیمایی 22 بهمن ماه حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ملت سرافراز ایران علیرغم تشدید تحریم‌های دشمن و نیز برخی اختلافات بین مسئولان، امروز حضور گسترده و چشم‌گیری را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: مردم از اختلافات بین مسئولان ناراحت هستند اما حضور امروزشان در راهپیمایی 22 بهمن ماه مشت محکمی است بر دشمنان و شیطانها بویژه آمریکا و اسرائیل و نشان می‌دهد که ما محکم ایستاده‌ایم و مقاومت می‌کنیم.

عسگراولادی در گفت‌وگو با فارس:هر سال شاهد نوری تازه از انقلاب هستیم

حبیب‌الله عسگراولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: همانطور که امام (ره) فرمودند انقلاب ما انفجار نور است و ما هرسال انفجار تازه‌ای از نور می‌بینیم.

وی ادامه داد: ‌حضور پرشور مردم در راهپیمایی امسال نشان می‌دهد که این نور بیش از هر سال است و از خداوند متعال استدعا داریم این دهه‌های نور را به دهه نور ظهور امام زمان (عج) منتهی کند.

موسی‌پور در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن:حضور مردم هر سال پرشورتر از سال قبل است

حجت‌الاسلام موسی‌پور معاون پارلمانی سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: مردم در تمام صحنه‌های انقلاب پای آرمان‌های آن ایستاده‌اند و حضور چشمگیر آنها در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یوم‌الله 22 بهمن هر سال چشمگیرتر است.

وی به احساس تکلیف مردم برای حضور در راهپیمایی اشاره کرد و گفت: مردم با حضور خود استواری و پایداری و ایستادگی خود را نشان می‌دهند و در واقع مشت محکمی بر دهان استکبار می‌زنند.

یادگاری در گفت‌وگو با فارس: حضور گسترده مردم نشان‌دهنده تعهد ملت به نظام و ولایت است

محمدحسین یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن و در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: مردم و به خصوص جامعه علمی حضور گسترده‌ای در انتخابات دارند و با این مسئله بار دیگر تعهد خود به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را نشان دادند.

وی افزود:‌ جامعه علمی نیز پا به پای مردم در تمام صحنه‌ها شرکت می‌کنند و حضور پررنگی دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: جامعه دانشگاهی در همه زمینه‌ها پشتیبان نظام و حامی ولایت فقیه هستند.

وی با اشاره به اختلافات پیش آمده در میان مسئولان نظام و عدم تأثیرگذاری آن در حضور مردم در صحنه گفت: در طول سال‌های گذشته نیز اختلافات سلیقه‌ای بین مسئولان نظام وجود داشته است ولی مردم به این مسائل توجهی نمی‌کنند و همواره از ولایت فقیه حمایت کردند و پشتیبان مقام معظم رهبری هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: مردم به بداخلاقی‌ها توجه نمی‌کنند

کبکانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس افزود: حضور جمعیت در راهپیمایی امروز نشان داده است که پیروزی انقلاب تبدیل به یک روز ملی شده و به جرأت می‌توان گفت که این روز حتی تبدیل به یک روز جهانی نیز شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ انقلابی که در ایران شروع شده و با پافشاری مردم ادامه یافته فرهنگ آن در کشورهای مختلف نیز نفوذ پیدا کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: از مردم تشکر می‌کنیم که هر ساله با حضور در راهپیمایی 22 بهمن در صحنه حضور دارند و از انقلاب خود دفاع می‌کنند.

کبکانیان خاطرنشان کرد: مردم به برخی بداخلاقی‌های مسئولان توجه نمی‌کنند و با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن به آن‌ها می‌گویند که وحدت را برگزینند.

وی بیان داشت: مسئولان با تمام قوا و با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب باید دور هم بنشینند و برای مشکلات اقتصادی و سیاسی که دشمنان برای کشور ایجاد می‌کنند راه‌حل‌هایی را پیدا کنند.

مهدی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس:مردم با حضور در صحنه، مشکلات بزرگ انقلاب را حل می‌کنند

محمد مهدی‌نژاد نوری معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: مردم بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری بیشتر از هر سال در راهپیمایی شرکت کردند و همواره با این حضور خود مشکلات سر راه انقلاب را حل می‌کنند.

وی افزود: اگر مشکلات ما بیشتر باشد حضور مردم نیز گسترده‌تر می‌شود تا درس وحدت و یکدلی را به آحاد جامعه از جمله مسئولان سیاسی و اجتماعی القاء کنند.

مهدی‌نژاد ادامه داد: جامعه دانشگاهی ما نیز پیشتاز حضور مردمی در صحنه هستند.

به گفته وی حضور گسترده مردم در راهپیمایی نشانگر پیوند محکم ملت با انقلاب، نظام و ارزش‌های آن است زیرا آنچه انقلاب ما در پی آن است جزو آرمان‌های بشری است و هرچه افراد از بصیرت بالاتری برخوردار باشند حضور پررنگ‌تری دارند.

رئیس سازمان فضایی کشور در گفت‌وگو با فارس:عشق مردم به انقلاب کم نشده است

فاضلی رئیس سازمان فضایی کشور در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو باخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: حضور مردم در راهپیمایی امروز بسیار فوق‌العاده است و انسان احساس می‌کند در اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی قرار دارد.

وی بیان داشت: حضور چشمگیر مردم در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهد هیچ تغییری در اعتقادات مردم طی این سال‌ها به وجود نیامده است.

رئیس سازمان فضایی کشور با اشاره به شادابی و طراوت در میان راهپیمایان روز 22 بهمن، بیان داشت: عشق و علاقه مردم به انقلاب و حضور آنها در صحنه ذره‌ای کم نشده است.

مهمان‌پرست در گفت‌وگو با فارس:فشارهای اقتصادی مردم را ازاصول انقلاب منصرف نمی‌کند

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه راهپیمایی میلیونی مردم تهران در یوم الله 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حضور مردم در این راهپیمایی را بسیار عالی و مانند همیشه میلیونی ارزیابی کرد و اظهار داشت: مردم امروز نشان دادند که باوجود تمام فشارها پای انقلاب و رهبری ایستاده‌اند.

وی درباره پیام مردم به مسئولان سه قوه ادامه داد: پیام مردم به مسئولان این بود که قاطعانه وظایف خود را در قبال مردم انجام دهند و به این غرور مردمی پشت گرم باشند.

وی در خصوص افزایش فشار تحریم‌ها بر مردم کشورمان تصریح کرد: مردم با این حضور خود نشان دادند ممکن است این تحریم‌ها موجب فشارهای اقتصادی شده باشد اما نمی‌تواند ملت ایران را که برای انقلاب خود بهای سنگینی پرداخت کرده‌اند، منصرف کند.

فتاح در گفت‌وگو با فارس: مسئولان وحدت نکنند مردم آنها را از قطار انقلاب پیاده می‌کنند

پرویز فتاح وزیر سابق دولت در حاشیه میلیونی مردم تهران در یوم‌الله 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی امروز بسیار عالی و مانند همیشه بی‌نظیر بود.

فتاح با بیان اینکه حضور امروز مردم دو پیغام روشن برای مسئولان داخلی و استکبار جهانی داشت ادامه داد: مردم با حضور میلیونی خود به آمریکا، اسرائیل و اتحادیه اروپا نشان دادند که تا آخر ایستاده‌اند و از رهبری و انقلاب حمایت می‌کنند.

وی گفت: چرا وقتی مردم علی‌رغم مشکلات و تورم چنین حضور پرشوری دارند برخی از مسئولان حرمت رهبری را می‌شکنند.

فتاح در خصوص وقایع روز یکشنبه مجلس تصریح کرد: مسئولان از مردم عقب‌تر هستند چرا مردم به خوبی متوجه لزوم وحدت و بصیرت هستند و وقت سخنان مقام معظم رهبری را درک کرده و به آن عمل می‌کنند.

وزیر سابق دولت به مسئولان توصیه کرد که به سمت مردم باز گردند چرا که در غیر این صورت مردم آنها را

|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : یک شنبه 22 بهمن 1391
قیمت خودرو

نام کارخانه نام خودرو قیمت نمایندگی قیمت بازار
ايران خودرو پژو 206 تيپ2 ۳۲۰۰۰۰۰۰۰ ۳۷۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 206 تيپ 5 ۳۵۵۰۰۰۰۰۰ ۴۱۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 206 تيپ 6 ۴۲۵۰۰۰۰۰۰ ۵۰۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 207 دنده اتوماتيک ۴۲۵۰۰۰۰۰۰ ۵۳۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 207 معمولي ۲۴۱۶۰۰۰۰۰ ۴۵۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 405 بنزيني ۲۳۰۰۰۰۰۰۰ ۲۶۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو پارس سال ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ۳۵۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو تندر 90 مدل E1 ۳۲۵۰۰۰۰۰۰ ۳۳۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو تندر 90 مدل E2 ۳۶۰۰۰۰۰۰۰ ۳۷۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو رانا ۳۲۵۰۰۰۰۰۰ ۳۶۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو سمند ال ايکس ۲۶۵۰۰۰۰۰۰ ۲۶۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو سوزوکي ويتارا دنده اتوماتيک ۵۸۲۷۴۰۰۰۰ ۱۲۳۰۰۰۰۰۰
تويوتا کرولا ۵۶۰۰۰۰۰۰۰ ۹۹۰۰۰۰۰۰۰
تويوتا ياريس هاچ‌بک ۴۶۰۰۰۰۰۰۰ ۷۸۰۰۰۰۰۰۰
ساپپا تيبا ۱۹۷۹۰۰۰۰۰ ۲۲۰۰۰۰۰۰۰
سايپا 111-SX ۱۷۲۰۰۰۰۰۰ ۱۹۵۰۰۰۰۰۰
سايپا 131 -SX ۱۶۷۵۰۰۰۰۰ ۱۸۸۰۰۰۰۰۰
سايپا 132-SX ۱۹۹۵۰۰۰۰۰ ۱۸۷۰۰۰۰۰۰
سايپا تندر 90 مدل E2 ۳۶۰۰۰۰۰۰۰ ۳۷۰۰۰۰۰۰۰
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : یک شنبه 22 بهمن 1391
سپرموشکی آمریکا در اروپا در برابر موشک‌های ایران ناکارآمد است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، مطالعات محرمانه وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که سیستم سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپا که با هدف حمایت از آمریکا در برابر موشک‌های ایران مستقر می‌شود دارای نواقص زیادی است.

براساس این گزارش، مقامات نظامی آمریکا می‌گویند که قصد دارند این مشکلات و نواقص را رفع کنند اما راه حل رسیدن به آن بسیار مشکل است. یک راه حل آن رفع نواقص فنی است و دیگری انتقال موشک‌های رهگیر که قرار است در لهستان و احتمالا رومانی مستقر شوند به کشتی‌های جنگی در دریای شمال است که از نظر دیپلماتیک همانند وقوع یک انفجار است.

آسوشیتدپرس نوشت: مطالعات اخیر مشکلات این طرح را برجسته کرده است و باعث برو انتقاداتی در چندین جبهه مختلف شده است. جمهوری‌خواهان معتقدند که این طرح بسیار عجولانه و برای دلجویی کردن از روسیه در برابر طرح قبلی ارائه شده است. اما خود روس‌ها نیز از آن انتقاد می‌کنند و معتقدند که این طرح برای مقابله با موشک‌های روسیه است.

این گزارش می‌افزاید؛ در حالیکه ارتش با کاهش بودجه شدید روبرو است این مطالعات ممکن است کنگره را قانع کند از هزینه کردن میلیاردها دلار برای سیستمی که نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد صرفنظر کند.

مطالعات محرمانه توسط «اداره مسئولیت دولت آمریکا» انجام شده و قرار است به بازوی حسابرسی و تحقیقاتی کنگره ارائه شود. خلاصه‌ای از این مطالعات که غیرمحرمانه است در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفته است.

قرار است این گزارش محرمانه توسط چندین دپارتمان دفاعی و نظامی نیز بررسی شود و سپس تصمیم نهایی گرفته شود.

ناتو به رهبری آمریکا با هدف آنچه که آنها مقابله با موشک‌های ایران خوانده اند قصد دارند در کشورهای اروپایی مانند لهستان و رومانی سپر موشکی رهگیر مستقر کنند.



:: برچسب‌ها: خبرگزاری فارس: نتایج یک مطالعه در وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که سپر دفاع موشکی آمریکا در لهستان و رومانی علیرغم تحمیل میلیاردها دلار هزینه به آمریکا در برابر موشک‌های ایرانی کارایی لازم را ندارد , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : شنبه 21 بهمن 1391
همه حول ولایت‌فقیه جمع شویم تا آمریکا نتواند غلطی کند/ در آینده نزدیک مقصر نزاع اخیر مشخص می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه که در مصلای بزرگ امام خمینی تهران برگزار شد، با بیان اینکه انسان با تقوا به بن‌بست نمی‌رسد، توطئه امروز دشمن را ایجاد اختلاف دانست و گفت: باید از اختلاف و فراموش کردن مردم ترسید.

وی افزود:‌ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دشمن به دنبال ایجاد اختلاف است تا مسلمان به دست مسلمان کشته شود و توطئه دیگر فشار اقتصادی است تا مردم خسته و از نظام جدا شوند.

وی مشکل اصلی کنونی در مصر، سوریه و عراق را اختلاف داخلی دانست و ادامه داد: این تفرقه است که آنها را به جان یکدیگر می‌اندازد. آنها اگر متحد باشند می‌دانند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ مانند ایران که حول ولی فقیه جمع شد و آمریکا نتوانست هیچ غلطی بکند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: بزرگان و سران کشور مراقب باشند مبادا اختلاف یا نزاعی پیش آید که موجب غم دوستان و خوشحالی دشمنان شود؛ در هفته اخیر مسئله‌ای پیش آمد که ای کاش در جلسات دوستانه حل می‌شد.

وی ادامه داد: خیلی‌ها می‌خواهند ببینند مقصر کیست که البته در آینده نزدیک این مسئله روشن می‌شود و چه بسا همین الان هم این موضوع برای برخی‌ها روشن شده است. اما به هر حال باید نزاع و برخوردهای لفظی قطع شود.

امام جمعه موقت تهران گفت:‌ ائمه معصومین(ع) وقتی با انسا‌ن‌های فحاش مواجه می‌شدند می‌فرمودند اگر آنچه به من نسبت دادی، راست بود،‌ خدا مرا ببخشد و اگر دروغ گفتی خدا تُرا.

وی مجددا خطاب به مسئولان کشور اظهار داشت: بحث‌ها را به تخاصم نکشانید. تخاصم مال جهنمی‌ها است و زیبنده نظام ما نیست؛ خدا نکند در بحث‌ها هوا و هوس حاکم شود. مسئولین به جای این کارها بنشینند مشکلات مردم را حل کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به توطئه آمریکا در تشدید فشارهای اقتصادی گفت: مردم ما در مقابل این فشارها ایستاده‌اند و 34 سال مشت‌ها را گره کرده و مرگ بر آمریکا گفته‌اند و قطعا با این فشارها نظام و دین‌شان را رها نمی‌کنند؛ مردم ما فرزند عاشورا و رمضان هستند و در 22 بهمن با حضور گسترده خود نشان می‌دهند بیعت خود را با قرآن، حضرت امام و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب ادامه خواهند داد.

وی افزود: مردم علیرغم مشکلات اقتصادی پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند اما مسئولان هم باید برای گرانی و بیکاری فکری کنند؛ نگویند چون مردم صبر می‌کنند پس کاری نیاز نیست؛ مردم خوب به وظیفه خود عمل کرده‌اند؛ شما هم نزاع‌ها را کنار بگذارید و به وظیفه خود عمل کنید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره مجدد به یوم‌الله 22 بهمن خاطرنشان کرد: این راهپیمایی در موقعیتی بسیار حساس که آمریکا به دل بریدن مردم ما از نظام اسلامی دلبسته است، انجام می‌شود اما ما با حضور خود ثابت می‌کنیم که مانده‌ایم و خسته نمی‌شویم.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیپلماسی ایران در سوریه اظهار داشت: دیپلماسی ایران درباره سوریه موفق بود،‌ ارتش سوریه هم به این کشور وفادار بوده و هست و در نتیجه طرح آمریکا و اسرائیل و ماجرای اعزام تروریست‌ها با شکست مواجه شد و نتیجتا آمریکا رو به مذاکره آورد و بحران سوریه برای کشورهای مرتجع و آمریکا نتیجه‌ای جز ذلت نداشت و قطعا اسرائیل نیز که به سوریه حمله کرده پشیمان خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل به وجود آمده در عراق نیز گفت: با حضور مرجعیت در این کشور درباره برخی اختلافات جای نگرانی خاصی نیست.

امام جمعه موقت تهران از قوه قضائیه به دلیل برخورد قاطع با افراد زورگیر تشکر کرد و از نیروی انتظامی خواست ضربات کوبنده‌ای به عناصر مخل امنیت وارد سازد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تشکر از مجلس به دلیل تصویب طرح مجازات اخلالگران ارزی، پیشرفت اخیر وزارت دفاع در ساخت هواپیمای پیشرفته قاهر را نیز باعث افتخار دانست و 19 بهمن سالروز بیعت همافران ارتش با حضرت امام خمینی(ره) را گرامی داشت.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: درباره انتخابات در فرصت‌های بعدی به تفصیل صحبت خواهیم کرد.



:: برچسب‌ها: خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولان کشور گفت: بحث‌ها را به تخاصم نکشانید؛ خدا نکند در بحث‌ها هوا و هوس حاکم شود , مسئولین به جای این کارها بنشینند مشکلات مردم را حل کنند , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : شنبه 21 بهمن 1391
دعوت از تمامی اقشار ملت ایران برای حضور انقلابی در راهپیمایی22بهمن

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند و افتخارآفرین انقلاب اسلامی، از ملت استوار و آگاه ایران اسلامی، تمامی آحاد، اقشار و اصناف مختلف مردم، تشکل‌ها و احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی وفادار به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و آرمان‌های والای حضرت امام خمینی(ره) دعوت کرد تا در مراسم راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوم بهمن با حضور آگاهانه، وحدت‌بخش، دشمن‌شکن و عزت‌آفرین خود، بار دیگر وحدت ملی، همبستگی عمومی، عشق به ارزش‌های والای الهی انقلاب اسلامی و حمایت از خواسته‌ها و حقوق پایمال‌شده و به حق ملت‌‌های مسلمان در اقصی نقاط عالم، را فریاد زده، و ضمن تجدید بیعت با شهدای انقلاب اسلامی و امام شهدا و مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، دشمنان وحدت و اتحاد ملی را در طراحی و پیاده سازی توطئه شوم اختلاف و تفرقه میان مردم و مسئولان ناکام و مائوس گذارند.

در این اطلاعیه‌ آمده است: اینک که با اوج گرفتن پیشرفت‌ها و رشد و تعالی ایران در دهه‌ چهارم از حیات پر برکت و طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، "دهه‌ی پیشرفت و عدالت" ، به سمت قله‌های "عزت و افتخار و اقتدار"؛ و درآستانه طلوع سی و پنجمین بهار فجر پیروزی انقلاب اسلامی، پــژواک پـیــام انــقـلاب اسـلامی ایـران با در نوردیدن تمامی مرزهای جغرافیایی و سیاسی و انسانی در آن سوی آب‌های آزاد و در سایر بلاد اسلامی و کشورهای آزادیخواه و عدالت طلب به گوش می‌رسد و پیام صلح و استقلال و آزادی ملت بزرگ ایران و مکتب نورانی روح بلند دوران، خمینی کبیر در گوش میلیون‌ها آزادهِ حقیقت‌جو سرتاسر گیتی، طنین‌انداز شده و انعکاس  صدای آن در میان ملت‌های مسلمان و کشورهای منطقه خاورمیانه، لرزه‌ای بزرگ بر اندام استکبار جهانی انداخته است، ملت شریف ایران با حضور در همایشی بزرگ و به یادمانی، افتخار دیگری از وحدت حول محور ولایت فقیه را رقم خواهد زد.

این اطلاعیه می‌افزاید: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، ملت ما را به یک ملت آگاه و بصیرتمند و در تراز اول در سطح جهان بدل ساخت و به عنوان مدل حکومتی برتر و الگویی بی‌بدیل در نظام‌های سیاسی مطرح جهانی معرفی کرد.

"22 بهمن ماه"؛ روز تجلّی اتحاد ملّی و انسجام اسلامی و وحدت اقشار مردم با گرایش‌های مختلف سیاسی و سلایق متفاوت است که حول محور ولایت فقیه، برای حفظ "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" در حرکت و تکاپو است.

این بیانیه تاکید می‌کند: "22 بهمن ماه"؛ روز نمایش وحدت و همدلی مسئولین و مردم با یکدیگر و نماد قیام ملت سربلند ایران اسلامی علیه استکبار جهانی و نظام سلطه و طاغوت است ."22 بهمن ماه"؛ روز حرکت در مسیر روشن انقلاب اسلامی و راه هدایتگرانۀ امام و شهدا و پیوستن به اقیانوس بیکران اراده و اقتدار ملی است و فرصتی برای سنجش حرکت انقلاب اسلامی و هموار کردن مسیر آن در جهت نیل به اهداف والای اسلامی ـ انسانی است.

«"22 بهمن ماه"؛ نقطه‌ عطفی در دفتر قطور افتخارات ملّت آگاه ایران است که به عنوان نمونه‌ای کاملاً بی‌بدیل، عملیاتی و برتر در سایر کشورها و انقلاب‌ها مورد بهره‌برداری و به عنوان الگویی بی‌نظیر در اعمال مدیریت دینی در سیاست و جامعه، درسطح جهان مورد مطالبه و استقبال عمومی قرارگرفته است."22 بهمن ماه"؛ میعادگاهی برای همدلی و همراهی تجدید عهد با شهدا، امام شهدا و مقام معظم رهبری و میثاق جمعی برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی تا رسیدن به کمال انسانی و فتح قلل رفیع عزت و شرافت است.»

در پایان این اطلاعیه آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی؛ بار دیگر از امت همیشه در صحنه و بیدار ایران اسلامی، همه گروه‌ها، جریان‌ها، احزاب سیاسی و کلیه‌ آحاد، اقشار و اصناف مردم شریف، وفادار و انقلابی با تمامی سلایق و گرایش‌‌هایی سیاسی که در مسیر پیشرفت و عدالت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌دارند، می‌خواهد تا با حضور حماسی، آگاهانه، انقلابی، پرشور و گسترده خود در صفوفی متحد و یکپارچه با بانگ رسای "الله اکبر"و "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" در راهپیمایی مردمی یوم‌الله 22 بهمن ماه وحدت و اقتدار ملی خود را به منصه‌ ظهور رسانده و با حضورگسترده و انقلابی خود ضمن حمایت از رویش جوانه‌های قیام ملت‌های مسلمان، مشت محکمی بر دهان مستکبرین جهانی و مزدوران داخلی آنها که با چهره نفاق جدید جبهه جدیدی در رویارویی با اسلام و ملت بزرگ ایران گشوده‌اند، بکوبند و بار دیگر با نمایش وحدت ملی خود در راهپیمایی عظیم 22 بهمن، دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را رسوا و زبون سازند.



:: برچسب‌ها: خبرگزاری فارس: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی از تمامی آحاد , اقشار و اصناف مختلف مردم , تشکل‌ها و احزاب , گروه‌ها و جریان‌های سیاسی وفادار به انقلاب اسلامی برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : شنبه 21 بهمن 1391
عکس های از روستا


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : شنبه 21 بهمن 1391
پیشنهاد مذاکره آمریکایی‌ها حیله‌‌گرانه ‌است/ ملت ایران روز 22 بهمن متحد به میدان می‌آید

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشنبه) در دیدار فرماندهان، مسئولان و دیگر پرسنل نیروی هوایی ارتش، استمرار فشارهای گوناگون و تهدیدات 34 ساله امریکا را همزمان با سخنان مسئولان این کشور درباره آمادگی برای مذاکره با ایران را نشان دهنده فقدان حسن نیت امریکایی‌ها دانستند و با اشاره به هوشیاری و مرعوب نشدن ملت ایران در مقابل حرکتهای حیله گرانه تأکید کردند: ملت عزیز، بصیر و پر استقامت ایران روز 22 بهمن متحد و کوبنده به میدان می آید و در حرکتی ملی و انقلابی، بار دیگر توطئه دشمن را برای جدا کردن مردم از نظام و انقلاب، ناکام می سازد.

رهبر انقلاب با اشاره به فاصله عظیم جایگاه کنونی ملت ایران با 34 سال قبل خاطرنشان کردند: مردم ایران در این 3 دهه، به ملتهای دیگر آموختند که می توان و باید در مقابل سلطه بیگانگان ایستاد و با توکل به خدا، حرکت مستقل، پیشتاز و سرافرازانه را ادامه داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای روزهای دهه فجر را فرصت مناسبی برای ارزیابی حرکت 34 ساله نظام و ملت در عرصه های مختلف برشمردند و افزودند: این نگاه نشان خواهد داد که راه آینده را چگونه انتخاب کنیم و چگونه بپیماییم.

رهبر انقلاب توطئه های مختلف دشمنان از جمله کودتا، تحریک نظامی،‌حمایت همه جانبه از دشمن مهاجم، معارضه سخت، معارضه نرم، فشارهای مضاعف امپراطوری خبیث رسانه ای و تحریم های شدید و روزافزون را یادآوری کردند و افزودند: آنها در سه دهه اخیر هرچه در چنته داشته‌اند بکار گرفته‌اند تا ملت را ناامید و به اسلام و جمهوری اسلامی بدبین کنند و از صحنه خارج سازند اما به فضل الهی، مردم شادابتر، فعالتر و وفادارتر شده اند.

ایشان با اشاره به سخنان بعضی از مسئولین امریکایی مبنی بر تشدید تحریم‌ها برای رو در رو قرار دادن مردم با نظام اسلامی تأکید کردند: ملت، همیشه و بخصوص در راهپیمایی 22 بهمن هر سال،‌ جواب این حرفها را داده است و امسال نیز خواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بصیرت و بیداری را رمز موفقیت در مقابل بیگانگان برشمردند و افزودند: مردم با هوشیاری و بصیرت عمومی، دست امریکایی ها و صهیونیستها را در هر حرکتی، بخوبی می خوانند و در رفتار و مواضع خود دچار خطا نمی شوند و این واقعیت، حُسن عظیم ملی است.

رهبر انقلاب با اشاره به طرح مجدد و مکرر آمادگی برای مذاکره با ایران در سخنان اخیر مقامات امریکا افزودند: این حرف البته تازگی ندارد و آنها در مقاطع مختلف، آن را تکرار کرده اند و ملت ایران در هر بار با توجه به اقدامات عملی امریکایی‌ها، درباره سخنان آنها قضاوت کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان امریکایی ها مبنی بر اینکه توپ در زمین ایران است خاطرنشان کردند: توپ در زمین شماست. چرا که شما باید پاسخگو باشید که آیا سخن گفتن از مذاکره همزمان با ادامه فشار و تهدید، ‌اصولاً معنایی دارد؟

ایشان افزودند: مذاکره برای اثبات حسن نیت است، شما از سر سوءنیت دهها کار انجام می دهید و بعد به زبان می گویید مذاکره! آیا ملت ایران می تواند باور کند که شما حسن نیت دارید؟

رهبر انقلاب در ریشه یابی علت طرح پیشنهاد مذاکره از جانب امریکایی ها گفتند: ما البته نیاز آنها به مذاکره را درک می کنیم چون سیاست خاورمیانه ای امریکاییها دچار شکست شده و آنها برای ترمیم این شکست نیاز دارند برگ برنده ای رو کنند.

ایشان کشاندن جمهوری اسلامیِ انقلابیِ مردمی به پای میز مذاکره را برگ برنده مورد نیاز امریکایی ها خواندند و افزودند: آنها می خواهند به دنیا بگویند حسن نیت دارند اما کسی حسن نیتی نمی بیند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیشنهاد 4 سال قبل امریکا برای مذاکره خاطرنشان کردند: همان موقع تأکید شد که ما پیش داوری و قضاوت نمی کنیم و منتظریم عمل آنها را ببینیم اما در این چهار سال جز ادامه توطئه ها، کمک به فتنه گران و حمایت از تروریستهایی که دانشمندان ملت ایران را ترور کردند چیزی مشاهده نشد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: شما به قول خودتان تحریم های فلج کننده می گذارید تا ملت را فلج کنید آیا این نشان دهنده حسن نیت است یا سوء نیت؟

رهبر انقلاب افزودند: مذاکره هنگامی معنا پیدا می کند که دو طرف با حسن نیت، با شرایط برابر و بدون قصد فریب گفتگو کنند به همین علت «مذاکره برای مذاکره»، «مذاکره به صورت تاکتیکی» و پیشنهاد مذاکره برای فروختن ژست ابرقدرتی به دنیا، حرکتی حیله گرانه است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: من دیپلمات نیستم، انقلابیم به همین علت صریح، صادقانه و قاطعانه حرف می زنم: پیشنهاد مذاکره وقتی معنا دارد که طرف حسن نیت خود را نشان دهد.

ایشان به امریکایی ها خاطرنشان کردند: اسلحه را مقابل ملت ایران می گیرید و می گویید یا مذاکره یا شلیک می کنیم! اما بدانید فشار و مذاکره با هم سازگار نیست و ملت مرعوب این چیزها نخواهد شد.

رهبر انقلاب با انتقاد از عده ای ساده لوح یا دارای غرض که از پیشنهاد امریکا ابراز خوشحالی می کنند افزودند: مذاکره با امریکا مشکلی را حل نمی کند چرا که آنها در 60 سال اخیر به هیچیک از وعده های خود عمل نکرده اند.

سازماندهی کودتای 28 مرداد علیه دکتر مصدق آن هم در حالیکه او به امریکاییها اعتماد کرده بود و حمایت مستمر از حکومت ظالمانه و مستبد پهلوی، دو نمونه ای بود که حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین رفتار امریکایی ها در قبال ایرانیان، مورد اشاره قرار دادند.

ایشان افزودند: بعد از انقلاب هم در برهه‌ای، مسئولان از روی خوش بینی به امریکاییها اعتماد کردند اما آنها ایران را محور شرارت خواندند و به ملت ایران اهانتی بزرگ کردند.

رهبر انقلاب در جمع بندی این بخش از سخنانشان افزودند: با توجه به این سوابق و با توجه به واقعیات، تأکید می کنیم مذاکره و فشار دو راه جداگانه هستند و ملت ایران قبول نمی کند که زیر فشار و تهدید با تهدید کننده مذاکره کند.

ایشان افزودند: هرکسی بخواهد سلطه امریکا را مجدداً برقرار کند و برای جلب رضایت امریکایی ها از منافع ملی، پیشرفت کشور و استقلال ملی صرفنظر کند ملت گریبان او را می‌گیرد و بنده هم اگر خلاف این خواست عمومی حرکت کنم مورد اعتراض مردم واقع می شوم.

حضرت آیت الله خامنه ای ملت ایران را اهل حلم و مسالمت خواندند و افزودند: ما با هر کشوری که علیه ایران توطئه نداشته است مذاکره و ارتباط داشته ایم و این مسئله را در خدمت منافع ملی می دانیم.

رهبر انقلاب، حرکت عظیم مردم ایران را حرکتی در جهت تأمین منافع «ایران، امت اسلامی و جامعه بشری» خواندند و افزودند: این ملت به یاری حق، امت اسلامی را به اوج افتخار می رساند.

ایشان حفظ بصیرت و اتحاد را زمینه ساز ادامه عزت و پیشرفت ملی دانستند و با انتقاد از برخی بداخلاقی های اخیر افزودند: مسئولان باید مصالح کشور را حفظ کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه در آینده با مردم درباره این بد اخلاقی‌ها سخن خواهند گفت افزودند: مسئولان، این بداخلاقی ها را که در برخی عرصه ها و صحنه ها دیده شد کنار بگذارند و همچون ملت یکدل و مصمم و همزبان باشند.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنانشان، ساخت جنگنده، انواع هواپیما و تجهیزات پیشرفته در نیروی هوایی ارتش را نشان دهنده شکوفایی جریان عظیم استعداد، عشق و ابتکار در سراسر کشور از جمله در نیروهای مسلح دانستند و افزودند: شما تبلیغات سلطه گران را درباره ناتوانی ملتها برای ایستادن روی پای خود، در هم شکستید.

در ابتدای این دیدار امیرسرتیپ خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن گرامیداشت نوزدهم بهمن، سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی (ره)، گزارشی از توانمندیهای داخلی و پیشرفت های نیروی هوایی بیان کرد.



:: برچسب‌ها: رهبرانقلاب در دیدار مسئولان نیروی هوایی: ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : جمعه 20 بهمن 1391
تصاویر/ هلیکوپتر 10 سانتی، جدیدترین ابزار جنگ در افغانستان

نیروهای بریتانیایی در افغانستان، اکنون از هلیکوپتر 10 سانتی متری به وزن 16 گرم در نقاط درگیری استفاده می کنند. وزارت دفاع انگلستان برای دریافت 160 دستگاه از این اسباب بازی دوربین دار جنگی، قراردادی به ارزش 31 میلیون دلار منعقد کرده است.

 

 

به گزارش الف، پرنده کنترل از راه دور PD-100 PRS با نام اختصاری زنبور سیاه، توسط یک طراح نروژی ساخته شده است. نیروهای بریتانیایی برای شناسایی موقعیت دشمن از راه دور، از این اسباب بازی استفاده می کنند.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391
سخنان رئیس جمهور کذب و جرم است/فعلا بدلیل تبعیت از رهبری سکوت می کنم

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالی قضایی گفت:‌ انقلاب اسلامی ایران روحیه خودباوری را به مردم ایران بازگرداند و ضمایر الهی را بیدار کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی احیای سایر ارزشهای الهی از جمله ایثار و ازخودگذشتگی، جهاد فی‌سبیل‌الله، استقلال، آزادی و عدالت را از برکات انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت:‌ مردم با قیام خود به مجاهده با ظلم و ستم پرداختند و در کنار تمام مشکلاتی که برای جمهوری اسلامی ایران از روز اول انقلاب پدید آمد، باز هم مردم همچنان پشتیبان انقلاب خویش بوده و هستند.

رئیس‌ قوه قضاییه با تاکید بر اینکه حتی دشمن شماره یک نظام اسلامی ایران یعنی آمریکا نیز اینک ایران را قدرت برتر منطقه می‌داند، افزود: در تمام این سال‌ها با وجود همه مشکلات در اقصی‌نقاط کشور آثار و برکات انقلاب اسلامی ظاهر شده است و در علم و فناوری و سایر زمینه‌ها با وجود تمام تحریم‌ها، فشارها و توطئه‌ها، جمهوری اسلامی ایران به امکانات بسیار پیشرفته‌ای دست یافته است.

آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد انقلاب اسلامی ایران در گسترش فرهنگ اسلامی و ترویج معارف دینی با سال‌های پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست و ما تمام اینها را مدیون این انقلاب و مجاهدت مردم و رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل (قدس‌الله نفسه‌الزکیه) و مقام معظم رهبری هستیم.

رئیس قوه قضاییه با تبریک یوم‌الله بیست و دوم بهمن به همبستگی ملی در راهپیمایی این روز اشاره کرد و گفت:‌ در این روز تمام مردم حضور می‌یابند تا باردیگر پایداری خود و پایبندی به نظام اسلامی را نشان دهند و برتمام مسئولان است که با پرهیز از فرافکنی‌ها از کوشش و تلاش برای خدمت‌رسانی به مردم دریغ نکنند آیت‌الله آملی لاریجانی ابراز امیدواری کرد: مردم در روز 22 بهمن با حضور گسترده باردیگر استقامت در راه انقلاب و استقرار نظام اسلامی را ثابت کنند تا دشمنان بدانند باوجود تمام مشکلات و اختلاف‌نظرهای سیاسی و غیره نظام اسلامی به راه شکوهمند خود ادامه خواهد داد.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه اضافه کرد: آنچه که در روز یکشنبه در مجلس رخ داد، به کام ملت بسیار تلخ بود و اینجانب با این‌که نسبت‌های رئیس‌جمهور در مورد قضات قوه قضاییه و نمایندگان مجلس و روسای قوا را کذب و افترا و برخلاف تمام موازین شرعی و قانونی و جرم می‌دانم، فعلا به خاطر مصالح نظام و تبعیت از اوامر مقام معظم رهبری (دامت برکاته) سکوت می‌کنم و در فرصتی دیگر به تفصیل درباب آن سخن خواهم گفت و ماهیت جریان انحرافی و فتنه و فساد اقتصادی و عقیدتی و عملی آنان را فاش خواهم کرد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391
پوستر خیانت به کشور!


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391
مدعیان درخشیدند/ بازگشت قدرت گلزنی ایران در بهترین بازی قاره کهن

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت فیفا در گزارشی به بازتاب بازی‌های روز گذشته مقدماتی جام‌جهانی برزیل در آسیا پرداخته و در این باره نوشته است: راه دراز برای رسیدن به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا روز چهارشنبه برای کشورهایی که مدعیان اصلی حضور در جام‌جهانی برزیل هستند، با خوشی همراه بود. 5 کشور از 7 کشوری که این 2 هدف (راهیابی به جام ملت‌های آسیا و جام‌جهانی برزیل) را دنبال می‌کنند، رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا را با پیروزی آغاز کردند. ایران با پیروزی 5 بر صفر مقابل لبنان پیروزی قابل‌توجهی به دست آورد؛ در حالی که اردن نیز به پیروزی 4 بر صفر خانگی مقابل سنگاپور دست یافت.

در همین حال قطر با پیروزی 2 بر صفر از سد مالزی گذشت و عراق و عمان با یک گل به ترتیب مقابل اندونزی و سوریه به برتری رسیدند. در سایر بازی‌ها عربستان سعودی با نتیجه 2 بر یک چین را مغلوب کرد و امارات، قهرمان جام خلیج فارس با همین نتیجه از سد ویتنام گذشت.

*برترین مسابقه روز گذشته مقدماتی جام ملت‌های آسیا

ایران 5 – صفر لبنان

ایران با هدف به دست آوردن قدرت گلزنی خود رقابتش در گروه B مقدماتی جام‌ ملت‌های آسیا آغاز کرد. این تیم در 5 بازی خود در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی برزیل تنها موفق شد 2 بار دروازه حریفان را باز کند. هواداران تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی تهران یک پیروزی یک طرفه را مشاهده کردند که کاپیتان جواد نکونام هت‌تریک کرد و رضا قوچان‌نژاد که در باشگاه‌ بلژیکی بازی می‌کند با 2 گل دیگر پیروزی تیم ملی کشورش را کامل کرد.

قوچان نژاد در نیمه اول گل اول بازی را به ثمر رساند و پس از آن جواد نکونام از روی نقطه پنالتی و در وقت‌های تلف شده نیمه اول اختلاف را به 2 گل رساند.

وی در دقیقه 61 روی یک ضربه پنالتی دیگر که با خطای نور منصور بر روی اشکان دژاگه به دست آمد، گل دوم خود و سوم تیمش را به ثمر رساند. قوچان‌نژاد پس از آن چهارمین گل ایران را وارد دروازه لبنان کرد و نکونام در حالی که تنها 10 دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود، آخرین گل ایران را به نام خود ثبت کرد. این نتیجه باعث شد تا ایران بالاتر از کویت که مقابل تایلند در بانکوک به پیروزی 3 بر یک دست یافت، در صدر گروه قرار بگیرد.

سایت فیفا همچنین تساوی بدون گل ازبکستان مقابل هنگ‌کنگ را پدیده روز گذشته این مسابقات عنوان کرد و اشاره کرد که هر 5 کشور جنوب شرقی آسیا در اولین بازی خود مقابل حریفان شکست خورده‌اند.

در بخشی از گزارش فیفا همچنین به صحبت کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران اشاره و به نقل از وی نوشته شده است: از تلاشی که بازیکنانم انجام دادند، قدردانی می‌کنم. آنها در تمام طول مسابقه به مبارزه ادامه دادند و هرگز دست از تلاش برنداشتند. وقتی در خانه مقابل ازبکستان شکست خوردیم، نیاز داشتیم کاری انجام دهیم تا فشاری که بر روی ما وجود دارد، از بین برود؛ توانستیم با نتیجه 5 بر صفر لبنان را شکست دهیم تا جو منفی که تیم را احاطه کرده بود، از بین ببریم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391
اولین تصاویر خط تولید پهپاد اسکن ایگل در ایران منتشر شد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، برای اولین بار تصاویر خط تولید پهپاد اسکن ایگل که توسط متخصصین کشورمان راه‌اندازی شده بود، منتشر شد.

خط تولید پهپاد اسکن ایگل در ایران

اسکن ایگل یکی از پهپادهای شناسایی آمریکایی است که چند نمونه از آن در گذشته توسط نیروهای مسلح کشورمان به دام افتاده اند.

خط تولید پهپاد اسکن ایگل در ایران

خط تولید پهپاد اسکن ایگل در ایران

پهپاد Scan Eagle در ابتدا یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک و کم هزینه بود که توسط شرکت «اینسیتو» که یکی از شرکت‌های تابعه بوئینگ است، ساخته شد.

این هواپیما در ابتدا برای صنعت ماهیگیری و نظارت بر مناطق دریایی در هنگام ماهیگیری استفاده می‌شد اما بعدها تکنولوژی و قابلیت‌های آن بسیار افزایش یافت و امروز گونه‌های متفاوت آن برای تفنگداران دریایی آمریکا هزاران ساعت مأموریت را در عراق و مکان‌های دیگر انجام  داده‌اند.

ارتقای تکنولوژی اسکن ایگل از سوی شرکت بوئینگ آنقدر افزایش یافت که از آن به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین قابل حمل برای نظارت و کنترل مستقل در شرایط جنگی نیز استفاده شد و از ماه اوت 2004 برای جنگ عراق در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت.

درحال حاضر اسکن ایگل مجهز به یک دوربین الکترو اپتیکال، یک دوربین مادون قرمز و یک برجک ثابت سبک وزن با دامنه ارتباطات بیش از 100 کیلومتر و استقامت پرواز تا بیش از 20 ساعت است.

این هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.

این پهپاد با 1.19 متر طول و 3.05 متر عرض (دو سر بال) و 18 کیلوگرم وزن برای پرواز نیاز به باند ندارد و در عوض با یک سامانه هوای فشرده به بالا پرتاب می‌شود و برای فرود هم یک جرثقیل با طناب و قلاب آن را در میان هوا می‌گیرد که تفنگداران دریایی آن را از روی ناوهای خود به پرواز در می‌آورند.

پهپاد اسکن ایگل با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و سقف پروازی 16000 پا می تواند بیش از 20 ساعت استقامت پروازی داشته باشد.


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391
نمایی از روستا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391
دعوت جامعه مدرسین از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن/ سران قوا روح برادری را زنده کنند خبرگزاری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه آمده است: ایام الله دهه مبارکه فجر، یادآور حماسه بزرگ ملت ایران در سرنگونی رژیم طاغوت و برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی است. بی‌تردید این حماسه عظیم با مجاهدت عالمان و فرزانگان در طول تاریخ و سرآمد آنان در عصر حاضر حضرت امام خمینی «رضوان الله تعالی علیه» و به برکت خون شهیدان گلگون کفن انقلاب پدید آمد.

در این اطلاعیه آمده است: مروری بر کارنامه درخشان انقلاب اسلامی در طول سال‌های مختلف،‌ زمینه درک و شکر‌گزاری این موهبت عظیم را بیشتر فراهم می‌آورد. کشوری که در عصر اختناق و حضور طاغوتیان، ‌در اکثر محصولات اقتصادی و فرهنگی به بیگانگان وابسته بود،‌ امروز شاهد خود‌کفایی در صنایع گوناگون و برخورداری از مواهب فرهنگی و معنوی فراوان است.

در این اطلاعیه تصریح شده است: رشد چشمگیر علم و صنعت، توسعه گسترده دانشگاه‌ها و مراکز علمی‌، نوآوری‌های حیرت‌آور در عرصه انرژی صلح‌‌آمیز هسته‌ای، ‌پرتاب ماهواره‌های تحقیقاتی به فضا، پیروزی در المپیاد‌های علمی، خودکفایی در محصولات غذایی،‌ توانایی‌های شگفت در عرصه سلول‌های بنیادی‌، همه و همه بخشی از افتخارات انقلاب اسلامی است. حضور پرشور جوانان در صحنه‌های معنوی، توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه‌، ‌افتخار‌آفرینی قاریان و حافظان قرآن کریم در عرصه‌های بین‌المللی، ‌رشد قابل توجه جلوه‌های هنر و ادب دینی، پیوند عمیق جوانان با روحانیت همه و همه بخشی دیگر از افتخارات انقلاب اسلامی است.

در ادامه این اطلاعیه افزوده شده است: در عرصه بین‌المللی نیز امروز پیام انقلاب اسلامی، ‌مرزها را در نوردیده و رایحه بیداری اسلامی، ‌از سراسر بلاد اسلامی استشمام می‌شود. تهدیدها به فرصتی برای بالندگی تبدیل شده و تحریم‌ها زمینه خود‌کفایی و مقاومت اقتصادی را فراهم آورده است. نکته مهم آن است که این همه افتخار، ‌در سایه پیروی از رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «دامت برکاته» و اتحاد و همدلی مردم و مسئولان پدید آمده است. از این رو هرگونه ایجاد اختلاف در صفوف به هم پیوسته مردم و نیز اتهام زنی و کشمکش‌های سیاسی و جناحی در میان مسئولان، دشمن را در پیگیری اهداف خود امیدوار می‌سازد. از این رو لازم است مسئولان محترم و به ویژه سران قوا ضمن توجه به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب، زمینه ایجاد روح برادری و همدلی در راستای حل مشکلات مردم و تلاش  برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف را فراهم آورند.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، عموم ملت شریف ایران را به شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه دعوت می‌کند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391
بازخوانی توصیه‌‌ای از حضرت امام خمینی به مسؤولان مسؤولان بر سر چه میراثی دعوا می‌کنند؟+فیلم خبرگز

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس حضرت امام خمینی رحمة‌الله علیه فرمودند: مسلمین «ید واحده» باید باشند. اینقدر در مجلس با هم اختلاف نداشته باشند، جهات شرعی را حفظ بکنند، جهات اخلاقی را حفظ بکنند. هی این به او بدگویی کند، او به این بدگویی کند، این اسباب ناراحتی مسلمانهاست. آقایان می‌گویند، مسلمانها می‌گویند، خوب ما خون بچه‌هایمان [را] داده‌ایم، یک قبرستان اینجا پر است از جوانهای ما، قبرستانهای شهرستان پر از جوانهای ماست که در راه این مملکت و در راه این اسلام اینها کشته شده‌اند. حالا که اینها کشته شده‌اند، آقایان آمده‌اند از خارج و از داخل، با هم نشسته‌اند دعوا می‌کنند.

سر چه میراثی دعوا می‌کنید؟ میراث پدر کدامتان است؟ یک قدری آرام باشید. یک قدری توجه کنید به مسائل. هر وقت هر کدام صحبت [می‌] کنید به ضد دیگری نباشد که این خلاف آداب اسلام است، خلاف آداب مسلمین است، خلاف انسانیت است، خلاف مشی انبیا و مشی اولیاست. نکنید این کار را. یک قدری آرام باشید. یک قدری هوای نفس را کنار بگذارید، اشتهار را کنار بگذارید. تمام گرفتاریهای ما سر این هوای نفسی است که ما داریم. اعدا عدوّ (1) انسان این نفْس انسان است که در بین جنبیه است. این اعدا عدوّ انسان است. یک قدری جلویش را بگیرید، یک قدر مهار کنید. (صحیفه امام خمینی جلد 13 صفحه  80)


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391