نامزدها در سیاست‌های کلی دخالت نکنند/کسی توان رئیس‌جمهوری در خود نمی‌بیند، انصراف دهد

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: کاندیداها نباید در کارها و سیاست‌های کلی دخالت کنند و مثلا بگویند با آمریکا چنین و چنان تا می‌کنیم، چرا که این نه در توان و نه در اختیار رئیس‌جمهور است.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله امامی کاشانی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های دوم امروز خود، به بیداری اسلامی در دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: بیداری جهانی در دنیا بوجود آمده و دشمنان جهان اسلام را احاطه کرده‌ است و این باعث تأسف است که جنگ بین مسلمانان به نام اسلام درگرفته و سبب خونریزی می‌شود و تأسفبارتر کسانی هستند که خود را مفتی معرفی می‌کنند.

وی به حدیثی از پیامبر عظیم‌الاشأن اسلام در آخرین سفر حج خود اشاره کرد و یادآور شد: رسول اکرم به مسلمانان در آن سفر تاکید کردند که خون مسلمان بر مسلمان حرام است حتی مال و زمین آنها نیز همینطور؛ مسلمانان حق ندارند آبروی یکدیگر را ببرند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: سلفی نه شیعه، سنی و نه مسلمان هستند، بلکه یک صهیونیست به تمام معنی به شمار می‌روند.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه سخنان خود به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند جمهوری اسلامی را در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی احاطه کنند تا نظام، اسلام و خیمه جمهوری اسلامی را بر زمین بخوابانند.

وی انتخابات را در دو نسبت «مردم» و «کاندیدا» بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: حق انتخاب، حق مردم است و هر شخصی این حق را دارد که یک نفر را انتخاب کند ولی در نظام جمهوری اسلامی انتخابات از حق فراتر است و یک تکلیف تلقی می‌شود، چرا که دشمنان قصد احاطه بر ما را دارند و حضور پای صندوق‌های رای دشمنان را به عقب خواهند کشاند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران خطاب به کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، گفت: رئیس جمهوری که کاندیدا می‌شود باید برنامه، قدرت، توان مدیریت، طرح داشته باشد و هنگامی که برای تبلیغات به جمع مردم می‌رود باید در خصوص برنامه و اولویت‌های برنامه‌اش صحبت کند.

«کاندیدا باید به عنوان مثال بگوید که اولین اولویت ما اقتصاد است اما نه اینکه کلی بگوید اقتصاد، در خصوص کشاورزی اگر شعارش این است که می‌خواهد این حوزه را رشد دهد به مردم بگوید با کدام ابزار، بنابراین کاندیدا باید ریز ریز برنامه‌شان را به مردم بگویند».

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه با هر فرد شعار دادن، حرف زدن و توهین به دیگران کاری از پیش نخواهد برد، گفت: از طرف مردم رأی گرفتن و رئیس جمهور شدن یک وظیفه الهی است اما رئیس جمهور باید در چارچوب معنا حرکت کند و طرح بدهد.

وی با بیان اینکه کاندیدا نباید در کارها و سیاست‌های کلی دخالت کنند، تاکید کرد: اینکه بیایند و بگویند ما با آمریکا چنین و چنان تا می‌کنیم نه در توان رئیس جمهور است و نه در اختیار رئیس جمهور چرا که اصل 101 قانون اساسی به صراحت آمده که این باید در اختیار کسی باشد که واجد صفات رهبری است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: رئیس جمهور در حد اجرا باید وظایف خود را ترسیم و بیان کند حال ببینند آیا در حد عرض اندام کردن در چنین کارهایی هستند یا خیر، اگر هم نه، انصراف بدهند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به بزرگداشت روز معلم اظهار داشت: استاد شهید مطهری حاصل عمر، علم، فقه، حکمت، عرفان، ادب، شجاعت و نور وجود امام بود.

وی با بیان اینکه ارزش معلم، ارزش والایی است، گفت: معلمان نباید به درس و کلاس نگاهی مادی داشته باشند همچنین باید سعی کنند حرف‌های ناجور، شیوه نادرست و حرکت‌هایی بر اساس نفس انجام ندهند چرا که حیف است انسان در شبستان نور باشد و چراغ‌ها را خاموش و در تاریکی زندگی کند.


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : جمعه 13 ارديبهشت 1392
قیمت جدید سایر خودروها فردا اعلام می‌شود/ بازار چشم‌ انتظار مدیریت مسئولان

پس از قیمت‌گذاری 4 خودروی پرتیراژ پراید، پژو 405، سمند، تیبا از سوی مرکز ملی رقابتT قرار است قیمت جدید خودروهای دیگر نیز تا فردا مشخص شود که در این میان نظارت مسئولان بر بازار و اعمال قیمت‌های جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سال گذشته پس از تشدید التهاب قیمتی در بازار خودرو، رئیس جمهور وظیفه قیمت‌گذاری خودرو را به شورای رقابت و سازمان حمایت محول کرد و قرار شد شورای رقابت دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را تدوین کند و پس از آن نیز خودروسازان و سازمان حمایت نسبت به قیمت‌گذاری براساس این دستورالعمل اقدام کنند.

این دستور رئیس جمهور پس از آزادسازی قیمت خودرو و با توجه به اینکه خودروسازان نتوانستند به تعهد خود مبنی بر کنترل و مدیریت بازار عمل کنند، صادر شد.

به این ترتیب شورای رقابت دستورالعمل موقت قیمت‌گذاری خودرو را اواخر سال گذشته صادر کرد، هر چند خودروسازان به آن عمل کردند و پس از آن دستورالعمل نهایی قیمت‌گذاری خودرو از سوی این شورا در ابتدای ماه جاری تدوین و فرمول قیمت‌گذاری خودرو اعلام شد. در نهایت نیز قیمت 4 خودرو پر تیراژ یعنی پراید، تیبا، سمندو پژو 405 از سوی شورای رقابت محاسبه و بر روی سایت مرکز ملی رقابت اعلام و قرار شد قیمت سایر خودروها نیز به زودی مشخص شود.

در این شرایط، اعتراض خودروسازان نسبت به قیمت این 4 محصول باعث شده تا هنوز این قیمت‌ها بر روی سایت‌های فروش شرکت‌ها اعمال نشود هر چند مدیران خودروساز پس از جلسه با رئیس شورای رقابت اعلام کردند که از قیمت‌گذاری راضی شده‌اند و این نرخ‌ها برای آ‌ن‌ها قابل پذیرش است.

قیمت‌گذاری 4 خودروی پرتیراژ از سوی شورای رقابت، کاهش 1.7 تا 5 میلیون تومانی قیمت این خودروها را به همراه داشت و حال باید منتظر ماند و دید قیمت سایر خودروها تا چه میزان از فرمول جدید شورای رقابت متاثر خواهد ش. در این میان نظارت بر اعمال قیمت های جدید از سوی خودروسازان و سازمان حمایت نیز اهمیتی به اندازه نرخ گذاری جدید خودروسازان دارد.  علاوه بر این سازمان حمایت به عنوان متولی کنترل بازار باید علاوه بر دو شرکت بزرگ خودروساز، خودروسازان بخش خصوصی را نیز به قیمت‌گذاری محصولاتشان بر اساس فرمول جدید قیمت‌گذاری ملزم کند تا از این طریق اجحاف کمتری در حق خریداران متضرر خودرو صورت گیرد و خریداران خودرو از شرکت‌های داخلی و یا نمایندگان شرکت‌های خارجی پس از چند ماه از بلاتکلیفی نجات پیدا کنند.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : جمعه 13 ارديبهشت 1392
رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگران و فعالان بخش تولید به مناسبت هفته کارگر: در برنامه‌ریزی‌ها به معیش

 به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(شنبه) در دیدار هزاران نفر از کارگران و فعالان بخش تولید و جمعی از کارگران نمونه و برتر ، با اشاره به نیاز کشور برای خلق حماسه و حرکت جهشی بزرگ در عرصه های اقتصادی و سیاسی، موضوع انتخابات را مهم و عرصه ظهور قدرت ملی دانستند و با توصیه مؤکد به کاندیداهای احتمالی برای ارزیابی صحیح از توانایی های خود و همچنین جایگاه اجرایی کشور تأکید کردند: کشور و ملت بزرگ و مقاوم ایران  به رئیس جمهوری نیاز دارد که در عرصه بین المللی و در مقابل استکبار، نترس و شجاع، و در عرصه داخلی نیز صاحب برنامه، حکمت، تدبیر، معتقد به اقتصاد مقاومتی، دارای تهذیب اخلاقی، به دور از حاشیه‌سازی و تشویش‌آفرینی و دارای شعارهای منطقی و منطبق با واقعیت باشد.


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
:: ادامه مطلب
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : یک شنبه 8 ارديبهشت 1392
شریعتمداری: عده‌ای در دولت خاتمی به دنبال انحلال‌طلبی بودند / به نفع عارف کنار نمی‌روم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج محمد شریعتمداری ظهر امروز در نشست با دانشجویان دانشگاه یاسوج اظهار کرد: من به دنبال موج‌سواری نیستم و سپس با طرح سؤالی از دانشجویان پرسید؛ بچه‌ها فکر می‌کنید که من برای موفقیت در انتخابات باید موج به راه بیندازم که دانشجویان موج‌آفرینی برای رأی آوری را تأیید نکردند.

این کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری در ادامه با بیان اینکه جامعه به تفکر اصلاح‌طلبی نیاز دارد، گفت: اصلاح‌طلبی را نباید با انحلال‌طلبی اشتباه بگیریم که یقین دارم عده‌ای هم در این دولت و هم در دولت خاتمی به دنبال انحلال‌طلبی رفتند.

شریعتمداری به برخی مشکلات کنونی در ابعاد اقتصادی اشاره کرد و گفت: اکنون ارزش پول ملی کشور 3.5 برابر کاهش پیدا کرده که بخشی از آن به کارآمدی‌ها و استفاده نکردن از خرد جمعی برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت دولت کنونی را برای پیشرفت در امور برای دولت آینده باید شناخت به دانشجویان توصیه کرد در همین زمینه مقاله تحلیلی خبرگزاری فارس که در آن نقاط ضعف و قوت دولت کنونی با معیارهای رهبری سنجیده شده را مطالعه کنند.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در بخش دیگری از این گفت و شنود دانشجویی با ذکر این مطلب که در عرصه‌های گوناگون می‌توانیم الگو باشیم، گفت: اما احساس می‌شود در برخی زمینه‌ها از این الگو بودن فاصله گرفته‌ایم.

شریعتمداری با بیان اینکه موضع‌گیری صریح و شفافی در هنگامه فتنه 88 داشته‌ام و مکلف به قانونمندی بوده و کاسبی‌ کردن با فتنه را هم قبول ندارم، گفت: در آن اثنا عده‌ای با فاصله گرفتن از قانون کشور را به خطر انداختند.

وی با تأکید دوباره بر این نکته که به نفع کسی کنار نمی‌روم، گفت: تنها اگر آقایان حسن خمینی، ناطق نوری، هاشمی رفسنجانی و خاتمی وارد عرصه شوند به نفع آن‌ها کنار می‌روم هر چند برای برادر عزیزم آقای عارف احترام قائلم ولی به نفع او کنار نمی‌روم.

شریعتمداری که خود را همسایه الفبایی عارف در کابینه اصلاحات معرفی کرد، در ادامه گفت: هشت سال تمام در هیئت دولت کنار هم می‌نشستیم و هر چند که آقای عارف را یک فرد دانشمند می‌دانم ولی به نفع ایشان کنار نمی‌روم.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : یک شنبه 8 ارديبهشت 1392
معاون سیاسی وزیر کشور: تبلیغات غیر رسمی نداریم/ در ارائه لیست ۳۰ نفره به هیات مرکزی نظارت بر انتخابا

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، سید صولت مرتضوی صبح امروز در برنامه زنده شبکه خبر با بیان اینکه 30 نفر از شخصیت های مذهبی، سیاسی‌،فرهنگی و اجتماعی از سوی وزیر کشور به عنوان معتمد به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی شدند درباره بحث تشکیل هیات اجرایی مرکزی انتخابات اظهار کرد: متاسفانه در آستانه انتخابات نمایندگان با دادن طرح‌هایی باعث می‌شود قانون انتخابات دستخوش تحولاتی شود و به تبع این موضوع برنامه‌های که وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها نیز دارند، دستخوش تغییرات می‌شوند که البته این حق نمایندگان محترم است.

*در ارائه لیست هیات مرکزی نظارت بر انتخابات قصوری صورت نگرفته است

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به برخی از این تغییرات افزود:از جمله تغییرات این بود که وزارت کشور زیر نظر هیات اجرایی مرکزی انتخابات فعالیت کند و وزیر کشور حداقل 5 ماه قبل از پایان دوره چهارساله ریاست جمهوری 30 نفر از شخصیت‌های مذهبی، سیاسی،‌فرهنگی و اجتماعی کشور را که دارای صلاحیت‌های مندرج در تبصره 3 ماده 39 این قانون باشند به عنوان معتمد به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه از سوی وزارت کشور و شورای نگهبان قصوری شکل نگرفته است، تصریح کرد: متاسفانه برخی دوستان که اظهار نظر می‌کنند فقط بخشی از قانون را می‌بینیند و به بخش دیگر توجه ندارند.

مرتضوی با بیان اینکه در زمانی که ضرورت داشته باشد این هیات اجرایی تشکیل می‌شود، گفت: این‌که هیات نظارت کمی دست نگه داشته است، بخاطر این است که طیف‌بندی‌های سیاسی کاملا شفاف شوند و افراد مشخص شوند تا این‌که افراد مورد نظر جهت‌گیری‌های سیاسی نداشته باشند.


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
:: ادامه مطلب
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : یک شنبه 8 ارديبهشت 1392
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در گفت‌وگو با فارس: کسی از بیرون کاندیدای نهایی ائتلاف اکثریت نمی‌شود

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ظهر امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی فارس، در مشهد اظهار کرد: در رابطه با اضافه شدن افراد دیگر به ائتلاف پنج‌گانه هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد فردی خارج از ائتلاف کاندیدای نهایی این ائتلاف شود، تاکید کرد: احتمال ندارد که فردی خارج از این پنج نفر به عنوان کاندیدای نهایی معرفی شود.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در ارتباط با کاندیداتوری هاشمی‌رفسنجانی و خاتمی گفت: با توجه به صبحت‌های حسن روحانی در آخرین نشستی که داشته است به طور رسمی اظهار شده که هاشمی رفسنجانی و خاتمی قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : یک شنبه 8 ارديبهشت 1392
دشمنان بدانند همکاری با ایران به نفع آنهاست/ تحریم نفت را به فرصتی برای تولید کالاهای گران‌تر تبدیل

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در جمع مردم شهر تبریز در ورزشگاه تختی این شهر و در چارچوب چهارمین دور از سفرهای استانی هیئت دولت با اشاره به اینکه آذربایجان از منابع و مؤلفه‌های اصلی اقتدار ملی ایران زمین است، گفت: مردمان آذربایجان مایه نشاط، امید و حرکت برای ملت ایران هستند، مردم این دیار با پشتکار و سختکوشی در طول تاریخ ده‌ها دانشمند، عالم، ادیب، هنرمند و مجاهد را تربیت و به ملت ایران تقدیم کرده‌اند، آذربایجان فخر ملت ایران است و ملت ایران به آذربایجان افتخار می‌کند.

وی افزود: عشق و علاقه مردم ایران نسبت به آذربایجان بیان نشدنی است و من در اینجا تنها بخش کوچکی از آن را بیان کردم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : یک شنبه 8 ارديبهشت 1392