تصاویر/ هلیکوپتر 10 سانتی، جدیدترین ابزار جنگ در افغانستان

نیروهای بریتانیایی در افغانستان، اکنون از هلیکوپتر 10 سانتی متری به وزن 16 گرم در نقاط درگیری استفاده می کنند. وزارت دفاع انگلستان برای دریافت 160 دستگاه از این اسباب بازی دوربین دار جنگی، قراردادی به ارزش 31 میلیون دلار منعقد کرده است.

 

 

به گزارش الف، پرنده کنترل از راه دور PD-100 PRS با نام اختصاری زنبور سیاه، توسط یک طراح نروژی ساخته شده است. نیروهای بریتانیایی برای شناسایی موقعیت دشمن از راه دور، از این اسباب بازی استفاده می کنند.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391
سخنان رئیس جمهور کذب و جرم است/فعلا بدلیل تبعیت از رهبری سکوت می کنم

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالی قضایی گفت:‌ انقلاب اسلامی ایران روحیه خودباوری را به مردم ایران بازگرداند و ضمایر الهی را بیدار کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی احیای سایر ارزشهای الهی از جمله ایثار و ازخودگذشتگی، جهاد فی‌سبیل‌الله، استقلال، آزادی و عدالت را از برکات انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت:‌ مردم با قیام خود به مجاهده با ظلم و ستم پرداختند و در کنار تمام مشکلاتی که برای جمهوری اسلامی ایران از روز اول انقلاب پدید آمد، باز هم مردم همچنان پشتیبان انقلاب خویش بوده و هستند.

رئیس‌ قوه قضاییه با تاکید بر اینکه حتی دشمن شماره یک نظام اسلامی ایران یعنی آمریکا نیز اینک ایران را قدرت برتر منطقه می‌داند، افزود: در تمام این سال‌ها با وجود همه مشکلات در اقصی‌نقاط کشور آثار و برکات انقلاب اسلامی ظاهر شده است و در علم و فناوری و سایر زمینه‌ها با وجود تمام تحریم‌ها، فشارها و توطئه‌ها، جمهوری اسلامی ایران به امکانات بسیار پیشرفته‌ای دست یافته است.

آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد انقلاب اسلامی ایران در گسترش فرهنگ اسلامی و ترویج معارف دینی با سال‌های پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست و ما تمام اینها را مدیون این انقلاب و مجاهدت مردم و رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل (قدس‌الله نفسه‌الزکیه) و مقام معظم رهبری هستیم.

رئیس قوه قضاییه با تبریک یوم‌الله بیست و دوم بهمن به همبستگی ملی در راهپیمایی این روز اشاره کرد و گفت:‌ در این روز تمام مردم حضور می‌یابند تا باردیگر پایداری خود و پایبندی به نظام اسلامی را نشان دهند و برتمام مسئولان است که با پرهیز از فرافکنی‌ها از کوشش و تلاش برای خدمت‌رسانی به مردم دریغ نکنند آیت‌الله آملی لاریجانی ابراز امیدواری کرد: مردم در روز 22 بهمن با حضور گسترده باردیگر استقامت در راه انقلاب و استقرار نظام اسلامی را ثابت کنند تا دشمنان بدانند باوجود تمام مشکلات و اختلاف‌نظرهای سیاسی و غیره نظام اسلامی به راه شکوهمند خود ادامه خواهد داد.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه اضافه کرد: آنچه که در روز یکشنبه در مجلس رخ داد، به کام ملت بسیار تلخ بود و اینجانب با این‌که نسبت‌های رئیس‌جمهور در مورد قضات قوه قضاییه و نمایندگان مجلس و روسای قوا را کذب و افترا و برخلاف تمام موازین شرعی و قانونی و جرم می‌دانم، فعلا به خاطر مصالح نظام و تبعیت از اوامر مقام معظم رهبری (دامت برکاته) سکوت می‌کنم و در فرصتی دیگر به تفصیل درباب آن سخن خواهم گفت و ماهیت جریان انحرافی و فتنه و فساد اقتصادی و عقیدتی و عملی آنان را فاش خواهم کرد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391
پوستر خیانت به کشور!


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391
مدعیان درخشیدند/ بازگشت قدرت گلزنی ایران در بهترین بازی قاره کهن

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت فیفا در گزارشی به بازتاب بازی‌های روز گذشته مقدماتی جام‌جهانی برزیل در آسیا پرداخته و در این باره نوشته است: راه دراز برای رسیدن به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا روز چهارشنبه برای کشورهایی که مدعیان اصلی حضور در جام‌جهانی برزیل هستند، با خوشی همراه بود. 5 کشور از 7 کشوری که این 2 هدف (راهیابی به جام ملت‌های آسیا و جام‌جهانی برزیل) را دنبال می‌کنند، رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا را با پیروزی آغاز کردند. ایران با پیروزی 5 بر صفر مقابل لبنان پیروزی قابل‌توجهی به دست آورد؛ در حالی که اردن نیز به پیروزی 4 بر صفر خانگی مقابل سنگاپور دست یافت.

در همین حال قطر با پیروزی 2 بر صفر از سد مالزی گذشت و عراق و عمان با یک گل به ترتیب مقابل اندونزی و سوریه به برتری رسیدند. در سایر بازی‌ها عربستان سعودی با نتیجه 2 بر یک چین را مغلوب کرد و امارات، قهرمان جام خلیج فارس با همین نتیجه از سد ویتنام گذشت.

*برترین مسابقه روز گذشته مقدماتی جام ملت‌های آسیا

ایران 5 – صفر لبنان

ایران با هدف به دست آوردن قدرت گلزنی خود رقابتش در گروه B مقدماتی جام‌ ملت‌های آسیا آغاز کرد. این تیم در 5 بازی خود در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی برزیل تنها موفق شد 2 بار دروازه حریفان را باز کند. هواداران تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی تهران یک پیروزی یک طرفه را مشاهده کردند که کاپیتان جواد نکونام هت‌تریک کرد و رضا قوچان‌نژاد که در باشگاه‌ بلژیکی بازی می‌کند با 2 گل دیگر پیروزی تیم ملی کشورش را کامل کرد.

قوچان نژاد در نیمه اول گل اول بازی را به ثمر رساند و پس از آن جواد نکونام از روی نقطه پنالتی و در وقت‌های تلف شده نیمه اول اختلاف را به 2 گل رساند.

وی در دقیقه 61 روی یک ضربه پنالتی دیگر که با خطای نور منصور بر روی اشکان دژاگه به دست آمد، گل دوم خود و سوم تیمش را به ثمر رساند. قوچان‌نژاد پس از آن چهارمین گل ایران را وارد دروازه لبنان کرد و نکونام در حالی که تنها 10 دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود، آخرین گل ایران را به نام خود ثبت کرد. این نتیجه باعث شد تا ایران بالاتر از کویت که مقابل تایلند در بانکوک به پیروزی 3 بر یک دست یافت، در صدر گروه قرار بگیرد.

سایت فیفا همچنین تساوی بدون گل ازبکستان مقابل هنگ‌کنگ را پدیده روز گذشته این مسابقات عنوان کرد و اشاره کرد که هر 5 کشور جنوب شرقی آسیا در اولین بازی خود مقابل حریفان شکست خورده‌اند.

در بخشی از گزارش فیفا همچنین به صحبت کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران اشاره و به نقل از وی نوشته شده است: از تلاشی که بازیکنانم انجام دادند، قدردانی می‌کنم. آنها در تمام طول مسابقه به مبارزه ادامه دادند و هرگز دست از تلاش برنداشتند. وقتی در خانه مقابل ازبکستان شکست خوردیم، نیاز داشتیم کاری انجام دهیم تا فشاری که بر روی ما وجود دارد، از بین برود؛ توانستیم با نتیجه 5 بر صفر لبنان را شکست دهیم تا جو منفی که تیم را احاطه کرده بود، از بین ببریم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391
اولین تصاویر خط تولید پهپاد اسکن ایگل در ایران منتشر شد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، برای اولین بار تصاویر خط تولید پهپاد اسکن ایگل که توسط متخصصین کشورمان راه‌اندازی شده بود، منتشر شد.

خط تولید پهپاد اسکن ایگل در ایران

اسکن ایگل یکی از پهپادهای شناسایی آمریکایی است که چند نمونه از آن در گذشته توسط نیروهای مسلح کشورمان به دام افتاده اند.

خط تولید پهپاد اسکن ایگل در ایران

خط تولید پهپاد اسکن ایگل در ایران

پهپاد Scan Eagle در ابتدا یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک و کم هزینه بود که توسط شرکت «اینسیتو» که یکی از شرکت‌های تابعه بوئینگ است، ساخته شد.

این هواپیما در ابتدا برای صنعت ماهیگیری و نظارت بر مناطق دریایی در هنگام ماهیگیری استفاده می‌شد اما بعدها تکنولوژی و قابلیت‌های آن بسیار افزایش یافت و امروز گونه‌های متفاوت آن برای تفنگداران دریایی آمریکا هزاران ساعت مأموریت را در عراق و مکان‌های دیگر انجام  داده‌اند.

ارتقای تکنولوژی اسکن ایگل از سوی شرکت بوئینگ آنقدر افزایش یافت که از آن به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین قابل حمل برای نظارت و کنترل مستقل در شرایط جنگی نیز استفاده شد و از ماه اوت 2004 برای جنگ عراق در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت.

درحال حاضر اسکن ایگل مجهز به یک دوربین الکترو اپتیکال، یک دوربین مادون قرمز و یک برجک ثابت سبک وزن با دامنه ارتباطات بیش از 100 کیلومتر و استقامت پرواز تا بیش از 20 ساعت است.

این هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.

این پهپاد با 1.19 متر طول و 3.05 متر عرض (دو سر بال) و 18 کیلوگرم وزن برای پرواز نیاز به باند ندارد و در عوض با یک سامانه هوای فشرده به بالا پرتاب می‌شود و برای فرود هم یک جرثقیل با طناب و قلاب آن را در میان هوا می‌گیرد که تفنگداران دریایی آن را از روی ناوهای خود به پرواز در می‌آورند.

پهپاد اسکن ایگل با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و سقف پروازی 16000 پا می تواند بیش از 20 ساعت استقامت پروازی داشته باشد.


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391